Angelina
Trådstartare
Jag bor i en liten by och är ute och går med mina hundar flera gånger om dagen. Det händer då och då att någon har sin hund lös och den springer fram till mina kopplade hundar. Är ägaren ute och kommer direkt är det väl ingen fara men senaste veckan har det varit två incidenter när ägaren inte varit i närheten och hundarna har nästan börjat slåss. Det som verkat avskräcka är att jag skrikit NEJ så högt jag kunnat och dragit mina hundar därifrån. Nu känns det som om det är en tidsfråga innan något hemskt händer och det vill jag inte.
Jag har ju två hundar när jag går och altid går de fram till den lilla hunden och ska bråka med henne...Inte så lätt att lyfta upp henne när den stora hunden drar och flamsar runt.
Idag stod jag mitt i gatan med mina två plus två lösa hundar och det var inte långt ifrån att det blev bråk. Mina hundar "börjar" nog inte bråka men de backar inte heller....
Vad kan jag göra åt problemet??
Ska jag börja ta upp detta med varje hundägare som inte sköter sig har jag snart massor med ovänner (liten by ni vet)... Samtidigt är det inte kul att behöva vara rädd när jag går ut, för rädd blir jag ju att det ska hända mina älsklingar något. Tips tack!!
Jag blir så trött på folk som inte håller reda på sina hundar!!!!
Jag har ju två hundar när jag går och altid går de fram till den lilla hunden och ska bråka med henne...Inte så lätt att lyfta upp henne när den stora hunden drar och flamsar runt.
Idag stod jag mitt i gatan med mina två plus två lösa hundar och det var inte långt ifrån att det blev bråk. Mina hundar "börjar" nog inte bråka men de backar inte heller....
Vad kan jag göra åt problemet??
Ska jag börja ta upp detta med varje hundägare som inte sköter sig har jag snart massor med ovänner (liten by ni vet)... Samtidigt är det inte kul att behöva vara rädd när jag går ut, för rädd blir jag ju att det ska hända mina älsklingar något. Tips tack!!
Jag blir så trött på folk som inte håller reda på sina hundar!!!!