Lösa Benbitar

A

_amanda_

Hej.

Har lite funderingar kring det här med lösa benbitar. Som jag har förstått det så är det ganska vanligt på unga hästar. Men hur allvarligt är det ? Alltså om man har plockat bort de lösa benbitarna är det lugnt då? Eller ska man "akta sig" för att köpa en sådan häst?

Vill ha all tänkbar information och gärna höra om andras erfarenheter av detta med lösa benbitar....

Sv: Lösa Benbitar

Det beror helt på vilken led det handlar om, hur stora/ hur många benbitar det har varit, hur de sitter osv.
Många hästar klarar sig utan ytterligare problem, men det går inte att säga någonting generellt.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka