Lös tömring

E

Egonson

Där är ju hål i däckeln där man skruvar i tömringar. Vet inte vad det kallas eller hur jag ska förklara riktigt, men försöker.
Gängorna i hålet för tömringen är troligtvis borta för ena tömringen på min sele är helt lös, går ej att skruva fast utan den sitter bara lös i hålet. Måste ha trillat i golvet, blivit ryckt i eller något i den stilen.
Den andra går att skruva i och ur som vanligt.

Går det att byta ut det på något sätt eller fixa? Känner liksom inte för att köpa ny däckel bara för det.
Hemmafix funkar också, jag kör bara hemma så ingen ser mig ändå :rofl: Jag provade att hälla i superlim och sen sätta i ringen, men jag har inte vågat provdra och jag antar att det kommer lostna direkt.

Sv: Lös tömring

Okej låter bra, men hur gör man då? :p Funkar inte med en gängtapp? Har en som är rätt vass.

Burza: Vad är gängtejp? :o

Hitta gängtejp på biltema men hajar inte riktigt hur jag ska använda den.

Gängtejp är klistrig tjock gummiaktig tejp som gör att man får det "tätt"...

Okej, låter bra. Tror jag får testa faktiskt. Tack för tipset.

gänga om hålet och gängorna på tömringen. Fun kar inte det så använd som redan nämnts gängtejp.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
18 112
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 244
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Varje år försvinner det hur många hundar som helst kring nyår. De allra flesta verkar bli skrämda av fyrverkerier och jag tänkte därför...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 381
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 060
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka