Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade en foderföreläsning i stallet av Cecilia Müller från SLU, efteråt har jag mailat lite med henne angående min diarréhäst.
Hon berättade bland annat att hon själv har en häst med liknande problem, allt är testat och man hittar ingen orsak egentligen. Hennes häst blir bättre när det fryser på.
Hon håller på att ansöka om pengar för att forska vidare på det här fenomenet och hon vill gärna bli kontaktad av hästägare med såna här hästar. Hon har ett formulär man får fylla i. Så gå in på SLUs hemsida och hitta hennes mailadress och dra iväg ett mail om du har en krånglig diarréhäst, så kanske det kan komma igång forskning på det här.
Jag står väl typ i begrepp att byta stall nu till ett där de kan få hö, där vi står nu är det svårt och jag kan bara testa kortare perioder vilket inte duger. Minst 3 veckor måste man hålla på med samma för att kunna avgöra om det ger effekt.
Min verkar ha blivit sämre när snön kom (
Är gastrogard receptfritt?
Gut balancer gav ingen som helst effekt, loppfrön, ingen som helst effekt, bakjäst ingen som helst effekt
Min gamla häst har varit rejält lös i magen en längre tid nu och jag har försökt det mesta. Hon äter redan torrhö, inget silage och 5 dl lucern + betfor + mineraler + lite havre. Träckprov visar noll. Provade att ta bort allt med melass i och gav lucern strå utan melass men det hjälpte inte och tyvärr äter hon strå dåligt. Hon är inte mager än men behöver nog sin lucern
Är gastrogard receptfritt?
Prova att ta bort lucernet. Min häst får diarre av lucern och av andra baljväxter som t. ex klöver. Hon tål inte heller potatisprotein men däremot tål hon soja.