Lös i magen, pga betfor?

V

vansinnet

Nu har jag ett problem.
Vanligtvis äter min häst betfor och havre (plus mineraler såklart).
Nu har hon pga skada vilat och eftersom hon är otroligt het så tog jag bort havren under den tid hon vilade.
I vanliga fall så är hennes bajs väldigt hårt och fint, men nu har det blivit lite lösare. Det är inte så att det är koblajekonsistens, men det är ljusare och något lösare.
Jag kan inte så mycket om foder, men funderar om det kan bero på att hon nu bara äter mineraler och betfor? :confused:
Kommer bajset att "stadgas" när hon får börja äta havre igen?

Eller kan det bero på något helt annat? :eek:

Tacksam för hjälp!
Vill att min älskling ska må bra. :love:

Sv: Lös i magen, pga betfor?

Är det så att hon kanske är lite stressad över att du inte rider henne?
Mitt fullblod blir lös i magen när hon står och det är för att hon är van att tränas och det blir fel tycker hon när hon står och då blir träcket lite lösare.
Jag tror inte att det beror på att du har tagit bort havren.
mvh Jenny

Ja, jag har också funderat på det, men nu har vi skrittat i ett par veckor och hon är väldigt gemytlig och visar inga tecken på stress, men man vet ju aldrig vad som rör sig där inne i lillhjärnan. :D
Ska börja lägga till lite havre nu iallafall och se om det blir någon skillnad..

Prova att ge henne vetekli ... det får min häst och det suger upp i magen. Annars finns det nått som heter Mag och Tarm som man kan köpa på granngården och det fungerar oxå bra enligt det jag har fått erfara. // Jenny

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 534
Senast: Irival
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 615
Senast: akleja
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 498
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?