Loppfrö, vad tycker ni?

C

Clarissasweet

Jag har faktiskt köpt loppfrö till min häst nu, och vill gärna höra era åsikter om det, ni som har provat det, vad tycker ni??

Sv: Loppfrö, vad tycker ni?

Av vilken anledning har du köpt dem?

Jag ger min häst två gånger i veckan och han tycker inte speciellt mycket om det. Har ingen kontroll över om det drar ut en massa grus som syftet är.

Tycker mycket bra !
Mina hästar får det i förebyggande syfte mot sandkolik.
Vi bor i ett sandigt område

Hej från Hambo

Jag brukar ge en kur två gånger om året, höst och vår. Det påstås ju vara bra för magen, så jag ger förebyggande. Om inte annat får det förhoppningsvis med sig lite sand ut och det är ju trots allt fibrer, nyttigt.
Hästen har inga större invändningar mot att äta ca 2 dl om dagen i en vecka - 10 dagar. Han äter å andra sidan precis allt.

Loppfrö är en vedertagen behandling för just sand i tarmsystemet, så nog funkar det.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 109
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat