Loppfrö, vad tycker ni?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 062
C

Clarissasweet

Jag har faktiskt köpt loppfrö till min häst nu, och vill gärna höra era åsikter om det, ni som har provat det, vad tycker ni??

Sv: Loppfrö, vad tycker ni?

Av vilken anledning har du köpt dem?

Jag ger min häst två gånger i veckan och han tycker inte speciellt mycket om det. Har ingen kontroll över om det drar ut en massa grus som syftet är.

Tycker mycket bra !
Mina hästar får det i förebyggande syfte mot sandkolik.
Vi bor i ett sandigt område

Hej från Hambo

Jag brukar ge en kur två gånger om året, höst och vår. Det påstås ju vara bra för magen, så jag ger förebyggande. Om inte annat får det förhoppningsvis med sig lite sand ut och det är ju trots allt fibrer, nyttigt.
Hästen har inga större invändningar mot att äta ca 2 dl om dagen i en vecka - 10 dagar. Han äter å andra sidan precis allt.

Loppfrö är en vedertagen behandling för just sand i tarmsystemet, så nog funkar det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 083
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka