Löpning efter valpar..

P

Piavik

min schäfertik fick sin första kull valpar den 23/5. När beräknas hon löpa igen sex månader efter valpningen eller 6 månader efter atthon löpte o blev parad??? Någon seriös som kansvara på det?
 
Sv: Löpning efter valpar..

De brukar hålla sin normala tid mellan löpen oavsett valpar eller ej. Så har din hund 6 mån mellan löpen normalt kan du förvänta dig det nu också.
 
Sv: Löpning efter valpar..

Det varierar. Vissa behåller den vanliga cykeln trots valparna, dvs. löper ca 4 månader efter valpningen om hon normalt har 6 mån mellan löpen, vissa tycks starta om cykeln vid valpningen och löper alltså 6 månader efter den, vissa kör med något mellanting. Jag har alla varianter representerade bland mina tikar.
 
Sv: Löpning efter valpar..

När mina tikar har haft valpar brukar de skjuta på nästa löp 1-2 månader.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 650
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
763
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp