• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 109

Lorpan

Trådstartare
Vad finns det för fördelar resp nackdelar med Looping? Vilken typ av avkommor har han gett? Kända "problem" - särskilda plus? Och i kombination med Limelight? Fördel/nackdel?

Sv: Looping?

Har haft ett par. en som går svår fälttävlan, rör sig med hela kroppen, hoppar stort och lätt. Och framförallt ett otroligt psyke, finns inga problem. Även ett ungsto, men super temperament, finns inga problem, allt är lugnt, åka själv, med andra, ridas (2,5 år) hon har en ganska het fullblodsmamma men det märks inte

Har har ett fullblodssto e: 88an dräktigt med honom i år, hon fick ett stoföl efter honom -07 som verkligen blev allt hon förväntades att bli.

Fölungen blir runt 165cm, är modern i typen och helt korrekt.
Super temprament, massa energi och gnista men ändå urcool, modig som få och har hoppat och gått fram överallt redan som några dagar gammal. Snabb som attan är hon med, sprang ifrån morsan utan problem i somras när vi busgalopperade, full fart genom vattenpölar och hon tog gärna egna galoppsvängar ut i skogen medans vi andra var på stigen. Rör sig dessutom riktigt trevligt. Jag hoppas verkligen hon kommer till en duktig FT- ryttare där hon får visa sin potensial för den tror jag definitivt finns!
Blir årets fölungen hälften så bra som hon så är jag supernöjd :bow:

Han har avkommor på väg uppåt i hoppning, en som gått *** FT och några som än så länge går lättare klasser samt ett par avkommor i dressyr.
Hans stora fördel tycker jag är hans temprament! Jag skulle inte tveka att lägga honom på vilket "knäppt" sto som helst (förutsatt att de passar ihop för övrigt då förståss)

Har några mindre bra bilder på fölungen om det är av intresse som jag kan lägga ut.

Det är jag som har köpt den fölungen... Hoppas att din blir lika fin, jag kunde inte låta bli att köpa henne eftersom jag gillade henne redan när min kompis tittade och senare köpte Sandakan hingsten som hon gick med... Berätta gärna om din sedan när hon fölat! Kan bara bekräfta att hon är jättetrevlig och kan starkt rekomendera Looping!

Åh va kul!!!

Grattis till en kanonfin fölunge!
Hade jag haft råd så hade jag själv köpt henne.. Men har man redan 3 och 3 på väg blir det lite tajt :angel:
Visst hade du köpt ett hingstföl med? DE import? Eller har jag drömt det? :D

Sorry för trådkapning

Jag har sett honom några gånger och en hel del snygga avkommor efter honom. Själv är han ju väldigt tung i typen så jag har dragit mig för att använda mig av honom trots att jag gillar blodet. :confused:

Kan inte ni som använt honom visa bild på ston och avkomma? :idea:

Jag har sett några stycken som gemensamt haft att de alla varit snygga och gett intryck av att ha bra balans.

Kort på mitt stos föl som bebis

Ca 4 månader gammal

Har tyvärr inga bättre/nyare men Lewis kanske har eftersom hon har damen i sin ägo numera :idea:

Inte världens mest smickrande bild, men men. Sto f -03 e. Looping

16143282.jpg

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: Myzan87
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 216
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 801
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka