Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ska du få hästen att aktivera bakdel och rygg genom att dra in huvudet på den?
Det beror på om du vill att hästen ska jobba i rätt form eller om du bara vill "motionera av" den
Det beror på om du vill att hästen ska jobba i rätt form eller om du bara vill "motionera av" den
Longering ska aldrig utföras i syfte att "motionera av" hästen överhuvudtaget!
Nu när jag är skadad så använder jag lite insänningar för att göra det llite lättare för mig, bar bara en arm jag kan använda.
Jag tycker inte att det är svårt att samla hästen från marken....men så har jag några års erfarenhet på nacken. Med "position" menar jag hur du förhåller din kropp gentemot hästen när du jobbar den. T.ex. vid drivning i vänster varv håller jag mig rätt rakt ställd mot hästen och när hästen går framåt vänder jag höger axel mot den...vill jag att den ska stoppa upp lite vänder jag min vänstra axel mot den. Använder även blicken genom att titta på hästen när jag vill ha respons och när den ger mig det släpper jag blicken ... Lite svårt att beskriva så här...
Longering ska aldrig utföras i syfte att "motionera av" hästen överhuvudtaget! ...och ja, gör man på rätt sätt går det att få hästen i en bra och bärig form även på enbart en lina.