Lokets häst?

Zuzzi

Trådstartare
Rotat genom min systers fotoalbum och hittade denna häst som då ska ha hetat Tuff Tuff och skulle vara ägd av Loket?

Bilden är tagen på Täby 1997
10838045.jpg

Hittar ett sto f.1995 e.DIAGHLYPHARD, kan det vara den rätta?

Sv: Lokets häst?

ja, det låter väl inte helt otroligt...

teckenbeskrivning för Tuff Tuff e. Diaghlyphard;

Övrigt: Bläs, virvel något till vä ovan ögonnivå. Vit fläck öl, vit fläck ul. Vä o Hö fram Vit halvstrumpa. Virvel nackens båda sidor. Virvel strupens mitt.

Ser ju rätt mkt ut som en Digge-pålle i ansiktet måste jag säga ;) men det är ju alltid svårt att avgöra sådär...

Ring/maila Bo Helander eller Bruno Nilsson som tränade den där tuff tuff e.diaghlyphard ;) :)

Då är hästen på bilden kusin med min pålle Ilcour e: Lyphards Wish

10889998.jpg

Det är rätt häst. Jag var med när hon föddes och hade hand om henne tills hon såldes på auktionen. Många på auktionen frågade om hon var pleggad för hon var så cool.

Lägger in en till röst för att det är Tuff Tuff på bilden. Jag gjorde min prao för längesen hos Bruno Nilsson och fotade då den hästen. e Diaghlyphard stämmer.

Åh, Tuff Tuff! :love:

Jag träffade henne när hon precis hade kommit till Bruno, när jag praktiserade där. Så mysig, verkligen kramgo! En såndär som man minns och saknar...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka