Lön som hästskötare

MissFideli

Trådstartare
Ni som jobbar vitt, dvs ingen praktik utan jobb, som hästskötare eller på hästställe och som har häst och boende på samma ställe, vad får ni ut? Vad ingår i stallplatsen och boendet och hur bor ni?
 
Har iofs inte häst och boende, får 115 i timmen.

Boende och uppstallning räknas väl som förmån och beskattas utöver, eller?
 
Jag har två bekanta som jobbar vitt. Den ene får 15 000 + fritt boende (som är en fin lägenhet inne i stan) den andre får 22 000 plus OB.
Den förste jobbar 40 timmar i veckan och sk dagtid den andre lika länge men med en del kvällar och helger.
 
Inte jag själv då jag inte jobbar som stallskötare men bekant får ut 12 000.- månaden efter skatt och har lägenhet 6 km bort som ingår i lönen (man blir ju dock förmånsbeskattad för sånt, tex boende, stallplats, bil, mobil)
Denne jobbar 100% med fasta timmar
 
Ett av mina jobb är hästskötare. Jag har 149 kr i timmen på vardag och 199 kr i timmen helg, jobbar i princip bara helg. Har dock inte boende eller häst där.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 167
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 504
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 111
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp