Löjlig ursäkt?

Sv: Löjlig ursäkt?

Väljer du då bara aktiviteter som ligger mellan hans sovpass, och som inte innebär att du skjuter på hans ät-tid?

Om dina kompisar har bestämt sig för att fika vid 13.00, och det råkar vara samma tid som lilleman ska sova - ber du dem då att ändra tid?

Oftast så brukar dom fråga mig när det passar bäst och då brukar det ble efter sonens sovstund vid 11. Det är den som är viktigast för honom för att han ska fungera resten av dagen och dagen efter.

Han har alltid varit med oss överallt vilket inte har varit något problem tidigare. Men nu har han börjat "krångla" om det blir för stora förändringar.

Visst kan jag "skjuta" på sov- och ättider om det är något viktigt. Men en fika går inte som något "viktigt" för mig.:smirk:
Och jag har aldrig haft något problem med det.

Det var "värre" förr då han kunde vilja äta när som helst. Speciellt då ingen av mina vänner har barn och hade svårt att förstå att vi måste sätta oss igen för att han ville ha mat när dom helst ville gå i affärer.
Nu kan man lätt planera in allt.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Det måste vara skönt att ändå veta när han kommer vilja äta och sova, så allt flyter så smidigt ändå. Om man nu har problem med det.

Men jag har aldrig behövt tänka så, vet inte om det är för att våra barn är olika i åldrar? Min är 16 månader, och jag har aldrig behövt ta hänsyn till att han varit hungrig eller trött om jag vill göra något. Det har aldrig varit ett hinder. Är han trött somnar han, ganska så oavsett var vi är. Och hungern har jag aldrig behövt tänka på, då han alltid varit nöjd med den maten han får vid de tiderna jag ger honom. Det är ytterst få tillfällen han gnällt eller varit svår att ha att göra med bara för att han är hungrig. Jag har oftast en frukt med om jag ska någonstans, och så får han den när jag tycker det börjar bli dax, om det kanske dröjer tills det blir mat.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Somnar gör han ju lite överallt men han sover långt ifrån lika bra som hemma i sängen. Detta håller även i sig till dagen efter då han blir kinkig och "bökig".
Därför brukar jag se till att han får sova sin längre stund hemma mellan 11-12(12.30)

Då han bara e 6 månader kan det vara svårt att ge en frukt, trots 7 tänder:D
Och ammar gör jag ju inte heller, så man måste ju vara i närheten av en micro så man kan värma.
Funderar dock på att köpa såna där "youghurtar" som finns på bebis hyllorna att ha med som ett mellanmål.
 

Liknande trådar

Relationer Förlåt för gnälltråd men behöver skriva av mig lite känner jag. Min sambo som jag även har barn med började ett nytt jobb i våras...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: tara
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 349
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp