Löjlig ursäkt?

Sv: Löjlig ursäkt?

Men om det är nu så som du misstänker att hennes sambo inte tycker att det är så kul att komma, så var väl det där med sömnen en ganska bra nödlögn? Det hade varken varit roligt för henne eller för dig om hon hade sagt som sanningen var att hennes sambo inte gillar er så han vill inte komma.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Förmodligen är det så att hennes sambo inte har lust att följa med, precis som flera andra i tråden har sagt. Förstår att det känns lite trist att genomskåda nödlögnen, men å andra sidan, hade du blivit gladare om de sagt som det var?

Jag hade tyckt att det var viktigare att min vän kom på dopet och inte brytt mig så mycket om sambon kom eller ej, om jag inte var nära vän med honom också. Jag hade varit glad att min vän ville komma, det hade känts viktigast!
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Men jag skrev ju det inledningsvis, att jag faktiskt hellre hade hört henne säga sanningen än skylla på sonen.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Det handlar nog inte om att han inte gillar oss, utan snarare att han inte har något gemensamt med oss. Han enda intresse är bilar, och min vän själv säger att handlar inte samtalsämnena om bilar så känner han sig utanför, och då avstår han hellre. Och som sagt, nog lika bra det.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Men jag skrev ju det inledningsvis, att jag faktiskt hellre hade hört henne säga sanningen än skylla på sonen.

Förlåt, det missade jag. Men anledningen till att hon ändå inte sa som det var var nog att hon tyckte det kändes dumt, hon kanske skämdes för sin sambo eller så trodde hon att du skulle bli ledsen om hon sa att hennes sambo inte ville komma.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?

Vi kör inte med fasta tider, men det verkar vara ganska många som kör med tids-scheman och fasta rutiner för sina barn, så jag blir faktiskt förvånad över att inte fler kommer med ursäkter liknande din väninnas i olika sammanhang.

De som snackar sig varma för bestämda tider, fasta rutiner o s v...jag fattar inte hur den ens kan ha något socialt liv...
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jo, det är möjligt att hon tycker det är pinsamt att hon inte vill. Men vi är ju så pass goda vänner (trodde jag) att jag känner dom, och vet att han inte är intresserad.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

De som snackar sig varma för bestämda tider, fasta rutiner o s v...jag fattar inte hur den ens kan ha något socialt liv...

Fast jag kan ju säga att det är först nu när man har fått fasta rutiner med lilleman som jag har fått ett fungerande socialt liv.
Innan var det svårt att planera in något alls i förväg. Oftast fick jag höra av mig samma dag och kanske bara nån timma innan om jag kunde hänga på.
Nu VET jag när sonen vill äta, sova mm...
Enkelt att sen planera in aktiviteter efter det.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Men jag skrev ju det inledningsvis, att jag faktiskt hellre hade hört henne säga sanningen än skylla på sonen.

Min pappa har en fru som inte är speciellt intresserad av vare sig mig eller mina barn. Det här är väldigt tydligt men han har inte mage att säga det rakt ut när de ska ställa in träffar. Det heter ryggskott, glömt tidigare planer, förskylning osv. I andra sammanhang går det att prata på ett moget sätt om det här problemet men inte när partnern sätter sig på tvären dan innan. Då döps det om till nån annan kass ursäkt. Så hon är nog inte ensam om att skylla på annat. Men håller med om att det vore roligare med ärlighet - speciellt när det är så genomskinligt.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Förlåt, det missade jag. Men anledningen till att hon ändå inte sa som det var var nog att hon tyckte det kändes dumt, hon kanske skämdes för sin sambo eller så trodde hon att du skulle bli ledsen om hon sa att hennes sambo inte ville komma.

Ja, det finns ju dom som skulle få tokspel om man var ärlig. Och älta det i all evighet...
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Hej

Med risk för att skita i det blå skåpet...
Jag skulle nog komma med vilken ursäkt som helst för att inte gå på dop. Är det min sambos vänner så kan han gå om han känner för det. Kan man tänka sig en tråkigare tillställning? :crazy:
Acceptera att han inte kommer och var istället glad att din vän kommer, men då kan jag ju tycka att hon kan ha barnet med sig.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag behöver andras synvinkel på detta. Har under eftermiddagen retat upp mig så på min vän.

Min son ska döpas om en månad. En av mina bästa vänner, hennes tvååriga son och hennes sambo är bjudna. Jag träffar denna tjej väldigt ofta, och våra söner umgås och har väldigt roligt tillsammans. Idag ringde hon och sa att bara hon skulle komma på dopet. Ja dopet var på en så "tokig tid", (12.15), så hennes sambo var tvungen att stanna hemma för klockan tolv ska ju hennes son sova middag :confused:

Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?

Vi är jättebra vänner, så jag blev så väldigt snopen då hela deras familj var på min äldste sons dop.

Jag tror dock att det är hennes sambo som inte är intresserad av att följa med, han är tio år äldre än oss andra som umgås (35 år) och är aldrig intresserad av att komma om vi i kompisgänget med respektive ska umgås på grillkvällar, födelsedagskalas eller kräftskivor, han känner sig för gammal. Men då kan man ju säga det tycker jag, att man hellre umgås med "sina" vänner.

Jag blev ledsen över en sådan "kass" ursäkt som att sonen skulle sova middag, men jag överreagerar väl antagligen.

Det hade nog inte blivit en sån stor grej om hon faktiskt bara sagt att hon lämnar resten av familjen hemma, det jag hade blivit irriterad på är ju hennes konstiga ursäkt till varför de inte kommer.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Nu VET jag när sonen vill äta, sova mm...
Enkelt att sen planera in aktiviteter efter det.

Väljer du då bara aktiviteter som ligger mellan hans sovpass, och som inte innebär att du skjuter på hans ät-tid?

Om dina kompisar har bestämt sig för att fika vid 13.00, och det råkar vara samma tid som lilleman ska sova - ber du dem då att ändra tid?
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Ja, jag må vara en väldigt elak mamma. Men jag bryr mig inte ett dugg om min son har sovtid eller inte när jag planerar min dag. Min son sover där han får möjlighet. I sin vagn. I bilen. På golvet. I någon soffa. Etc. Har han somnat i bilen och kan jag lyfta ur honom och han får fortsätta sova i vagnen. Han är väldigt flexibel. Men det har han fått vara sedan nyfödd, och idag är jag glad över att ha en enormt lättsövd son som finner sig i att få sova lite varstans på dagarna.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Om man har såna fasta rutiner (alltid sova middag kl 12) så brukar det ändå funka jättebra när man bryter rutinen en dag...
Men nu var det ju förstås en nödlögn, men kan det vara så att hon känner att det vore skönt att vara "barnfri" nåra timmar och därmed tyckte att det var en bra nödlögn så sambon fick som han vill och hon får gå själv?? Förstår ni hur jag menar, det blev en något skum förklaring?:angel:

Tycker det är tråkigt att han inte vill vara med och känner sig utanför för att han e "för gammal"...Hallå?? Min sambo är 36 och jag 26 och vi umgås med både gamla och unga utan problem...man är inte äldre än man gör sig....eller vad det nu heter....tror att förkylningen och den tidiga timmen gör mig en aning grötig i huvudet...får nog ta en kopp kaffe så jag vaknar till...:idea:
 

Liknande trådar

Relationer Förlåt för gnälltråd men behöver skriva av mig lite känner jag. Min sambo som jag även har barn med började ett nytt jobb i våras...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: tara
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 349
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp