Löjlig ursäkt?

bananabambi

Trådstartare
Jag behöver andras synvinkel på detta. Har under eftermiddagen retat upp mig så på min vän.

Min son ska döpas om en månad. En av mina bästa vänner, hennes tvååriga son och hennes sambo är bjudna. Jag träffar denna tjej väldigt ofta, och våra söner umgås och har väldigt roligt tillsammans. Idag ringde hon och sa att bara hon skulle komma på dopet. Ja dopet var på en så "tokig tid", (12.15), så hennes sambo var tvungen att stanna hemma för klockan tolv ska ju hennes son sova middag :confused:

Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?

Vi är jättebra vänner, så jag blev så väldigt snopen då hela deras familj var på min äldste sons dop.

Jag tror dock att det är hennes sambo som inte är intresserad av att följa med, han är tio år äldre än oss andra som umgås (35 år) och är aldrig intresserad av att komma om vi i kompisgänget med respektive ska umgås på grillkvällar, födelsedagskalas eller kräftskivor, han känner sig för gammal. Men då kan man ju säga det tycker jag, att man hellre umgås med "sina" vänner.

Jag blev ledsen över en sådan "kass" ursäkt som att sonen skulle sova middag, men jag överreagerar väl antagligen.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag tyckte det var en lite löjlig ursäkt faktikst, jag tror knappast att deras barn dör av att sova antingen före, eller efter dopet.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Svårt att säga om det bara är en ursäkt. Det är inte omöjligt. Men det jag vet är att om vår tjej missar sin sovning så är det inte kul.
Hon blir fruktansvärt övertrött och hela em o kvällen blir strulig. För att inte tala om hon missar att gå isäng vid åtta på kvällen. Det är verkligen inte värt att fara bort just nu. Så man vet aldrig.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag tycker ju inte heller det, speciellt då jag vet att det funkar att sova "överallt" för den killen, eftersom vi umgås så ofta så händer det ju nästan varje gång att han måste sova. Och då är det minsann inte så noga med tider, speciellt inte om tjejen ifråga själv vill äta lunch eller fika, då får hennes son glatt vänta :crazy: :angel:
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Precis, det hade väl varit en sak om hennes barn varit som maiagull:s, men som du beskriver det så verkar barnet inte vara det!
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Det är säkert väldigt olika, jag kan ganska enkelt skjuta på våran sons sömn. Inte skulle jag göra mig så beroende av en exakt tid för hans lur att jag inte kan åka på något min bästa väninna bjuder till.

Men som sagt, det är olika. Men här känns det som att det är olika noga med sömn beroende på vad hon ska göra...
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Nej, det är lite konstigt det där. Tjejen i fråga är barnskötare och vill ge sken av att hon verkligen vet vad hon gör. Men det går gärna till överdrift, åt olika håll, har jag märkt. Motsägelsefullt. Han får inte äta socker, men dricker med lätthet två stora MER-flaskor under en fikastund. T.ex.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag behöver andras synvinkel på detta. Har under eftermiddagen retat upp mig så på min vän.

Min son ska döpas om en månad. En av mina bästa vänner, hennes tvååriga son och hennes sambo är bjudna. Jag träffar denna tjej väldigt ofta, och våra söner umgås och har väldigt roligt tillsammans. Idag ringde hon och sa att bara hon skulle komma på dopet. Ja dopet var på en så "tokig tid", (12.15), så hennes sambo var tvungen att stanna hemma för klockan tolv ska ju hennes son sova middag :confused:

Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?

Vi är jättebra vänner, så jag blev så väldigt snopen då hela deras familj var på min äldste sons dop.

Jag tror dock att det är hennes sambo som inte är intresserad av att följa med, han är tio år äldre än oss andra som umgås (35 år) och är aldrig intresserad av att komma om vi i kompisgänget med respektive ska umgås på grillkvällar, födelsedagskalas eller kräftskivor, han känner sig för gammal. Men då kan man ju säga det tycker jag, att man hellre umgås med "sina" vänner.

Jag blev ledsen över en sådan "kass" ursäkt som att sonen skulle sova middag, men jag överreagerar väl antagligen.
Stört löjlig ursäkt. Det är inte mycket begärt att dom kommer på dopet. Varför kan dom inte ha med kotten så han får sova i vagnen eller skaffa barnvakt? Uselt. :devil:
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag skulle inte vilja ha en sambo som inte tycker om mina vänner, det är en så viktig del av mig. Det skulle inte heller fungera om min sambo tyckte illa om min häst eller min familj.

Saker som är så pass viktiga för mig vill jag kunna dela med sambon.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Det är ju liksom fler barn med, förra gången gick det kanon att barnen sov i sina vagnar i omgångar. Jag skulle inte tycka att det var några som helst problem att göra så.
Inte tillräckligt besvärligt för atthindra mig att göra n¨got i alla fall.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Det är lite konstigt i den där familjen, för de enda de umgås med är hans gamla vänner, de är familjens umgänge. Hennes vänner får hon umgås med själv. Jag har alltid tyckt det varit underligt. Själv skulle jag aldrig sätta mig i den sitsen.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag är själv i den sitsen.
jag och min särbo har fullständigt olika vänner, och har valt att till 90% umgås var o en för sig i lag med sina egna vänner.

DOCK går vi givetvis på alla familjehögtider(som ett dop) tillsammans.

Jag tycker att det låter som om din kompis skäms över sin man och drog en (dålig) nödlögn:angel:
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag hade inte retat upp mig speciellt. Jag tycker att det absolut viktigaste är att din vän kommer, inte hennes familj.:cool:
Jag hade faktiskt föredragit att någons sambo stannat hemma med det aktuella barnet om alternativet annars hade varit ett övertrött barn som skrek för full hals i kyrkan, störde de andras upplevelse och din vän fick koncentrera sig på sitt barn istället för dopceremonin.
Vet hon att hennes barn kommer att vara så trött att det inte har någon behållning av dopet och din sons sällskap och dessutom har en karl som inte är överdrivet intresserad så är det här den absolut bästa lösningen och inte något dumt riktat mot dig.
Personligen vill jag bara ha de riktigt intresserade med, inte någon som sitter och genomlider ceremonin.
Varför inte fråga henne hur hon tänker? Det verkar som att du eldar upp dig över ett beslut som kanske är taget med hänsyn till dig och ert barns dop.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

asså måste säga jag har både förståelse och inte förståelse..... hade jag vart bjuden den tiden och tagit med mitt lilla monster hade ni knappast fått ett trevligt dop :rofl: min dotter är noga med rutiner och mister hon av sin sömn, då vet hela kommunen om det. Alltså tänker jag att din vän kanske vill skona dig/er? Rädd att förstöra dopet?

Eller så kanske det är som du säger....
 
Sv: Löjlig ursäkt?

*kl*
Huvudsaken är ju att hon kommer? Jag tycker inte alltid man måste göra allt tillsammans..Min sambo o jag delar ofta på oss, annars blir det bara för mycket ibland.

Och min son hade INTE varit rolig ha med i kyrkan...det hade vi inte ens utsatt oss/andra för. De gånger vi varit på dop har vi skaffat barnvakt. Vissa barn är vildare än andra...gäller välja sina strider...
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag hade inte retat upp mig speciellt. Jag tycker att det absolut viktigaste är att din vän kommer, inte hennes familj.:cool:
Jag hade faktiskt föredragit att någons sambo stannat hemma med det aktuella barnet om alternativet annars hade varit ett övertrött barn som skrek för full hals i kyrkan, störde de andras upplevelse och din vän fick koncentrera sig på sitt barn istället för dopceremonin.
Vet hon att hennes barn kommer att vara så trött att det inte har någon behållning av dopet och din sons sällskap och dessutom har en karl som inte är överdrivet intresserad så är det här den absolut bästa lösningen och inte något dumt riktat mot dig.
Personligen vill jag bara ha de riktigt intresserade med, inte någon som sitter och genomlider ceremonin.
Varför inte fråga henne hur hon tänker? Det verkar som att du eldar upp dig över ett beslut som kanske är taget med hänsyn till dig och ert barns dop.


Nej, som du säger, det är inte speciellt kul att ha med några som man vet inte är intresserade av att vara där alls.

Men å andra sidan vet jag ju att hennes son klarar att skjuta på middagsluren om det är något som hon vill göra, typ fika eller äta på stan :smirk: Lite kluvet det där.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Jag har vädigt svårt att tro att det är för att skona oss, jag känner ju hennes son och vet att något lugnare finns inte, trots att han har tråkigt. Hu många 2-åringar klarar att sitta på ett fik, stilla, i två timmar, t.ex.? Men jag kanske bör fråga. Det känns bara dumt att komma i efterhand, men jag tänkte inte på det direkt när vi pratade.
 
Sv: Löjlig ursäkt?

Fast vill inte sambon komma så vill han inte. Big deal. Ni vet ju redan om att ni inte "umgås" speciellt så varför bli upprörd?
Är barnet så stort att det kan ha nån behållning av dopet så hade jag sagt att "även om XXX inte har lust att komma så vore det väldigt roligt om sonen kunde skjuta på sovtiden".
 

Liknande trådar

Relationer Förlåt för gnälltråd men behöver skriva av mig lite känner jag. Min sambo som jag även har barn med började ett nytt jobb i våras...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: tara
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 349
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp