Ljusbrunt lädergrimskaft med mässingskedja.

pinky

Trådstartare
Vart kan man hitta ett sånt?

Det skulle även kunna funka med tvinnat bomullsrep eller "cushion web" i någon ljusbrun nyans.
Eller ett vanligt grimskaft i rätt färg + en lös mässingskedja, bara jag får till det i slutänden... ;)

Vill inte ha något jättedyrt, typ Tärnsjö... :o

Sv: Ljusbrunt lädergrimskaft med mässingskedja.

Fråga din sadelmakare om inte denne kan göra ett åt dig. Det borde inte bli så dyrt.
Jag gjorde mitt lädergrimskaft i höstas när vi hade sadelmakeri a i skolan (indv. val)
då gjorde jag ett lädergrimskaft, fast ett svar. Med mässingskedja. Men jag kunde ju valt en annan färg om jag hade velat. Baby blå eller rosa om det hade varit så. :D
Hur som helst, vi fick ju typ betala materialkostnaden eller vad man ska säga, själva.
Så jag fick betala runt 100-120:- eller nåt sånt för det. Men då fick jag ju det precis som jag ville.

Det var fakitkst inte Så Svårt att göra ett själv tyckte jag, men det tog ju lite tid eftersom det är ganska 'pilligt'. Ångrar dock att jag inte 'skrev' min hästs namn på det också men jag hade nog i of inte köpt henne då? :D Men hur som helst, så borde det inte vara alltför dyrt att beställa/köpa direkt från sadelmakaren.

Sv: Ljusbrunt lädergrimskaft med mässingskedja.

Var nyss inne på Equinets sida nu också. De har vanliga grimskaft som jag Tror är i den färg du söker.

237112.jpg

Grimskaft i acrylfiber Pris: 59:-

169956.jpg
Grimskaft i bomullsrep. Pris: 40:-

Det är ju bara att köpa till en mässingsfärgad kedja sen :)
Tror dock inte att de kedjorna finns att beställa hos Equinet.nu
men de finns ju i flera andra välsorterade ridsportbutiker, har själv köpt min mässingsfärgadekedja lös. Tror min kostade runt ca 40:-.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 085
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 415
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka