Ljuga om företagsform

MiaMaria

Trådstartare
jag kom i kontakt med en person på jobbet som erbjöd tjänster som lät intressanta för oss. På personens hemsida står det att han har ett AB men jag fick inte fram något org nr. Så jag kollade runt lite och det visar sig att personen inte har något AB, men däremot en enskild firma. Jag blir skum på detta. Varför gör man så? Kan man på något sätt kolla upp hur det ser ut ekonomiskt i en enskild firma, utan att personen som äger firman får veta det?

Nix. Och bara att ljuga om företagsformen är ju så suspekt att jag frågat om det. Varför ljuga?

Ja det verkat skitskumt. Vi kommer inte anlita personen, men jag blev också fundersam till varför liksom? Han har en flådig hemsida där han beskriver sitt företag. Låter jättebra, men när jag googlar honom får jag knappt fram något alls om hans tjänster.

Ja det verkat skitskumt. Vi kommer inte anlita personen, men jag blev också fundersam till varför liksom? Han har en flådig hemsida där han beskriver sitt företag. Låter jättebra, men när jag googlar honom får jag knappt fram något alls om hans tjänster.
Det låter skumt, men jag kan också tänka mig en yrkesman som inte alls har koll på det administrativa och bett någon om hjälp med webbsidan. Det finns i vart fall anledning att undersöka noga, om han verkar bra i övrigt.

Låter som "mäklaren" som lurade mig på 2 hyror
Superflådig hemsida men fejk rakt igenom
Hade också ett auktionshus men omsättningen hos de Stockholmsbaserade företagen var typ noll.
Och inte hade han ett kontor heller.
När vi väl började gräva bakom fasaderna såg man det, men då var det ju försent
Var mycket bluff där

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 521
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar