Ljudböcker till MP3-spelare.

Viva

Trådstartare
Finns det några såna tjänster för en rimlig peng? Känner till ex. Storytel men när jag läser verkar det bara gå att ladda ner till mobilen? Inser att jag är hopplöst omodern men vill helst slippa släpa runt på mobilen.

Har hört att Buke har svaret på allt. :)

MP3 går väl att ladda ner från nätet eller låna på bibliotek.
Men det slår ju inte att ladda ner ljudfiler till telefonen. dessutom förbaskat smidigt.
Och via Blåtand kan du ju ha telefonen både damm o vattenskyddad mens du lyssnar i lurar trådlöst.

Du kanske har tips på några sidor då? Jag hittar nämligen inget bra ställe att ladda ner just MP3 lagligt.
När jag söker på biblioteket får jag bara upp att det är tillgängligt för personer med läsnedsättning.

Och jag har förstått att vissa tycker att det är utomordentligt smidigt, jag är inte en av dem. Dessutom verkar inte de trådlösa hörlurarna jag hittat gratis. :)

Du kanske har tips på några sidor då? Jag hittar nämligen inget bra ställe att ladda ner just MP3 lagligt.
När jag söker på biblioteket får jag bara upp att det är tillgängligt för personer med läsnedsättning.

Och jag har förstått att vissa tycker att det är utomordentligt smidigt, jag är inte en av dem. Dessutom verkar inte de trådlösa hörlurarna jag hittat gratis. :)
Om du inte vill betala för trådlösa lurar så följer det väl med trådbundna lurar till de flesta telefoner, annars kan du köpa dem för mindre än vad en dagens kostar.

Du bor i Göteborg eller hur? Använd länken nedan eller instruktionen.
http://encore.gotlib.goteborg.se/iii/encore/search/C__S(*) f:(6 | l)__Orightresult__U1?lang=swe&suite=pearl

Om länk inte fungerar, gå till bibliotekets hemsida, gör en avancerad sökning, välj E-ljudbok under format, låna med ditt lånekort.
Åh tack, vilket bra tips. :banana:

Om du inte vill betala för trådlösa lurar så följer det väl med trådbundna lurar till de flesta telefoner, annars kan du köpa dem för mindre än vad en dagens kostar.
Jag har hörlurar, men det hjälper mig inte riktigt med problemet att jag inte vill lyssna på ljusbok i mobilen och gärna slipper dra med mig mobilen ut på promenaderna.

Biblioteket i Västra Frölunda har Mediejukeboxen där du kan ladda ner ljudböcker direkt på din MP3-spelare eller till ett USB-minne (att rekommendera anser jag).

Det är samma ljudböcker och musik som du kan lyssna på strömmande via http://www.mediejukeboxen.se/mobil.php (funkar tyvärr skitdåligt med iPhone och speciellt med iOS 8).

Annars är det ju bara att gå in på närmaste bibliotek å låna ljudböcker. Antingen får du rippa (göra om till ett format din spelare kan läsa) dom via datorn eller kopiera över direkt via datorn.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 437
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 861
Senast: Tufs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 870
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter