Lizarazu och Classe de luxe

FadeAway

Trådstartare
Nån som vet något om dessa hingstar. De första har jag hittat hemsidan och tycker ser himla trevlig ut. Den andra är ju värre att hitta så mycket om.

Sv: Lizarazu och Classe de luxe

Class de Lux, brun, född 2002, 171 cm

Ungt hopplöfte, för kräsna krav. Class de Lux rekommenderas genom sin härstamning och egna prestationer för hoppavel i toppklass.

Härstamning:
Fadern Contendro I, ur holsteinerstam 104 a, var testvinnare och far till mer än 25 godkända söner, bla Bundechampionen Captain Fire.
Stakkato, själv framgångsrik i svår hoppning, Grannus och Pilot i följande generationer är alla avelslegender i hoppsporten.
Möderne:
Modern Sheila har, under namnet Rückwind, själv tävlat svår hoppning, bla CHIO i Aachen 2006, Paderborn, Allrode och Werne.
Goldika 488, helsyster till mormodern Gran Geste var flerfaldigt placerad i svår klass med Friedrich –Wilhelm Koller.
Mormorsmor Pauline är helsyster med godkända hingstarna Pierot I och II. Med Alexis Z fick hon sonen A´Khan Z, som är godkänd i Danmark och har segrar i svår hoppning.
Mormorsmormor Waikiki är mor till hingsten Belmondo (e Bariton) och hon var helsyster till internationella sporthästarna Well Done 1/Norbert Koof, Wingst 4 och Wim 13/Anke Ense, liksom halsvsyster till Answer/Hugo Simon.
Ur denna gren av hannoveranerstofamiljen Fichtennadel (e Fiesco II-Palafox-Hornist xx) stammar även hingstarna Arino Hit, Chopin de Lauzelle (Belgien), Pratoni. Ur andra grenar hittar vi hingstar som Deinhard, Don William, Florentijn Junior, Granini E, Grossos Erbe, Papillon, Sandro Royal, Sir Salut och Walzertanz, liksom internationella hopphästen Papparazzi/Andreas Knippling oh internationella dressyrhästen Le Delon/Hubertus Schmidt.

Egna meriter:
Han gjorde sitt 30-dagarsprov i Prussendorf 2005, med höga poäng för sin hoppning.
Sina första starter i hoppning i 110 och 120 har gett segrar och tätplaceringar med Astrid Dreier.

Avkommor:
Första fölårgången föddes 2006, fölen är av sporthästmodell med god gång.

"källa Kempkehofs hemsida från 2007" - efter lite googlande :grin:

Jag har varit intresserad av Ckass de Luxe i flera år just pga av hans mor Rückenwind e Stakkato. Jag har sett henne på tävling flera gånger och är frälst!

Det sista jag hörde var att han bara skulle verka på fryst, men eftersom han inte verkar finnas med i Kempkehofs program längre vet jag inte vem som administrerar. I början var han inte heller godkänd i hannover vilket utgjorde ett problem för mig. Vet dock inte om han är det idag...

Två år på raken har Wulschner haft med honom ner till Sunshine Tour hela våren och iaf förra året gjorde han superresultat!

kollar man på hannoverförbundets hemsida bland hingstarna så går han på Fryst i år och där står det att han "står" hos Kempke hof..

var intresserad av ett sto för ett par år sedan som var dräktig med honom, men det blev inget med det..

hans stam är ju mumma :d

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31