livskarens

F

Fantasi

om passet är rent kan hästen då gå till livsmedel?
anledningen till att jag frågar är att hästens pass är rent men på papperet man skickar in till försäkringsbolaget står det att hästen är behandlad med preparat som har livskarens.

tar slakten prover på köttet? för det enda papper slakten ser är ju passet..

sen undrar jag hur det går till om man tar bort hästen hemma(gräva ned hemma), måste en veterinär utföra det ?(försäkringspengar tänker jag på då)
eller hur skall man annars bevisa för försäkringsbolaget att hästen verkligen är avlivad?
 
Sv: livskarens

förtydligande:

Papperet från veterinären(veterinärintyg) som skickats till försäkringsbolaget för att få hästen utdömd.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 342
Senast: mars
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 112
Senast: TinyWiny
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 580
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp