Livet - Ska det vara såhär?

Sv: Livet - Ska det vara såhär?

Då låter det ju ännu mer som att ett jobbyte är aktuellt - bra betalt? Tja, en del av priset är ju att du tillbringar större delen av din vakna tid med nåt som gör dig olycklig, som du bara väntar på ska ta slut. Det fick ju lov att vara ruskigt bra betalt för att det ska vara värt det.

Om man känner att man hinner leva livet på jobbet också, så blir det inte lika stressigt att få ihop det, då blir det mer att en del saker hinner man få på jobbet, en del saker hinner man få hemma, en del saker hinner man få i stallet.
 
Sv: Livet - Ska det vara såhär?

Om man känner att man hinner leva livet på jobbet också, så blir det inte lika stressigt att få ihop det, då blir det mer att en del saker hinner man få på jobbet, en del saker hinner man få hemma, en del saker hinner man få i stallet.

Bra skrivet, +1 på den :)
 
Sv: Livet - Ska det vara såhär?

Kom att tänka på en sak till: Hushållsnära tjänster. Om du har råd och hittar en som du kan samarbeta med så kan ju den personen kanske hjälpa dig att planera hur du ska inreda ditt hem och så kan ni packa upp ihop. Och om du hittar en som är snabb o duktig i köket så kan två timmars matlagning varannan onsdag göra skillnad... Är man snabb o van kan man klara tre maträtter a portioner vardera på den tiden och då har du middagar för tolv dagar... Inte illa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 858
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 509
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 309
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp