Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Skrev till partner. Han var i väg och handlade lite och jag ville få ner ALLT. Utifrån mitt perspektiv. Skrev att han behöver inte svara på detta ikväll.
Jag har lättare att få ner allt skriftligt än muntligt
Trodde han skulle vara arg eller ledsen när han kom hem men istället var han oerhört kärleksfull och fin ❤️
Har även pratat med min sponsor fast inget om relationen utan mer sa att det varit tungt och mycket sug.
Lovade henne att gå på möten nu varje dag ett tag framöver. Hoppas jag håller detta nu. Det måste jag!

Skrev till partner. Han var i väg och handlade lite och jag ville få ner ALLT. Utifrån mitt perspektiv. Skrev att han behöver inte svara på detta ikväll.
Jag har lättare att få ner allt skriftligt än muntligt
Trodde han skulle vara arg eller ledsen när han kom hem men istället var han oerhört kärleksfull och fin ❤️
Har även pratat med min sponsor fast inget om relationen utan mer sa att det varit tungt och mycket sug.
Lovade henne att gå på möten nu varje dag ett tag framöver. Hoppas jag håller detta nu. Det måste jag!
"Hoppas jag håller detta nu"? Vad är det som avgör? Tur eller?
Du själv kanske?

Det är såklart inte tur. Utan huruvida man orkar vara stark nog att stå emot beroendet som är en grym fight varje dag och att tvivla på sin egen förmåga som beroendesjuk är alldeles naturligt även om vi som ser det från sidan tänker att det bara skulle vara att bestämma sig.
Nå nu var frågan inte ställd till dig...

Jag vet hur ett beroende fungerar.

Den här konflikten inom mig är fruktansvärd. Jag trodde det skulle bli bättre nu efter ett tags nykterhet. Men nej 😞
Inte nog med att jag hela tiden måste påminna mig själv att jag har ett problem. Helt ärligt jag ser det inte ibland. Jag skulle kunna dricka tycker fast jag vet att jag inte ska eller ens vill egentligen.
Vad fan håller jag på med 😭
Måste fokusera på det jag ska göra idag.
Patetisk människa är jag.
Jag skulle förtjäna ett rejält kokt stryk.
Slå ut hela systemet.
Byta ut varje cell. Operera bort varenda tanke.

Den här konflikten inom mig är fruktansvärd. Jag trodde det skulle bli bättre nu efter ett tags nykterhet. Men nej 😞
Inte nog med att jag hela tiden måste påminna mig själv att jag har ett problem. Helt ärligt jag ser det inte ibland. Jag skulle kunna dricka tycker fast jag vet att jag inte ska eller ens vill egentligen.
Slå ut hela systemet.
Jag förstår inte riktigt vad det är du tycker är så väldigt fel med dig själv? Du går igenom en tuff tid med beroendeproblematik som du kämpar enormt (bra!!) med och du önskar leva som poly eller iaf i ett öppet förhållande vilket din partner inte vill, vilket såklart också är jobbigt. Men jag kan inte se hur något av detta skulle göra dig till en dålig eller patetisk människa?? Kan du prova att försöka att "snälltolka" dig själv? Ge dig själv cred för att du både jobbar med ditt alkoholberoende OCH hade ork, kraft och viljestyrka att ta upp det där med öppet förhållande med din partner? Du kämpar på så många plan och du gör det SÅ bra, kan du någonstans se det?

Slå ut hela systemet.
Det är en otrolig kamp bara att bli nykter och du kämpar på så många plan samtidigt.

Jag kan ha fel men jag får uppfattningen att du ej är till freds med livet som det ser ut nu (kampen med alkoholen borträknad) och då blir det ju så otroligt mycket svårare att stå emot suget efter att bara för en stund få en liten lättnad, att få slippa ångest och problem som det liv du just nu lever ger dig.

Tror kanske att du, hur tufft det än är att förändra din livssituation, skulle ha otrolig nytta av det när det kommer till att vara nykter. Mår man väl, är tillfreds och har en vardag man är nöjd med så blir kanske kampen något mindre tuff eftersom det ständiga behovet att fly inte blir lika påtagligt.
Men som skrivits tidigare, allla problem kan inte lösas samtidigt men tror du gör klokt i att försöka reda ut din relation då det kanske rent av är så att du ibland är nära att ta återfall bara för att situationen blir outhärdlig för dig❤️

Tack för era fina ord de värmer ❤️

Och @Anna du frågade om antabus. Läkaren trodde att Naltrexon skulle kunna funka kanske till och med bättre i och med att den tar bort belöningen. Alkoholen ger inte samma effekt och tar bort suget. Så jag hoppas verkligen på den. Ska faktiskt hämta ut den idag har inte börjat än

Partner tycker det är fel väg att gå. Han vill att jag ska få mer ångestdämpande än det jag redan har. Men jag tänker att han är ju ingen läkare heller? Plus att alkoholen ÄR ett problem jag måste ta tag i ännu mer.
Eller så har han rätt jag vet inte?

Plus att det stället jag blev remitterad till vill se att jag först provat med olika mediciner innan de kan tänka sig ta mig.
Jag har bara provat en innan. Som funkade lite men inte hela vägen.

Edit: varken jag eller någon annan tror att en medicin kommer att lösa allt. Men får jag lite mer stöttning och minskar ner de värst topparna så är mycket vunnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama