Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Tror inte jag klarar av det. Att göra slut. Jag försökte idag. Förklarade allt. Jättesvårt men viktigt få ut.
Men det går inte! Jag vet inte varför det inte går för.
Jag sa också att vi kunde ta en paus ifrån varandra. Att det kanske vore bra.
Men det kunde han bara inte gå med på heller. Och sen blev han jätteledsen och jag blev ledsen. Han trodde inte jag älskade honom längre men det gör jag. Massor! Så det är inte alls det det handlar om.
Hade jag inte haft några känslor för honom så hade det varit en annan sak.
Ni har väl varit ihop ett tag, eller? Då känns ett avslut mera som ett gemensamt beslut att ta. Du vill tex ligga med andra och ha ett öppet förhållande, vilket han inte alls verkar vilja ha (vilket jag personligen förstår). Bara den detaljen i ert förhållande känns ju omöjlig att kompromissa om. Säkert finns det fler saker.
Jag har själv varit med om ett avslut där vi båda älskade varandra massor, men vi fick det inte att funka. Då fanns det bara en lösning - att avsluta förhållandet. Det var vidrigt, men det enda rätta.

Just nu vågar jag inte ens ta upp det. Det var fruktansvärt se honom så förstörd.
Men jag vet inte om jag kommer kunna ändra på mig själv heller. Jag är rädd också att han kommer bli ännu mer misstänksam. När jag tidigare skrev här ett inlägg så frågade han vem jag skrev till och ville kolla. Men jag vill ha Bukefalos för mig själv! Så bara för blev det en väldigt konstig situation.

Just nu vågar jag inte ens ta upp det. Det var fruktansvärt se honom så förstörd.
Men jag vet inte om jag kommer kunna ändra på mig själv heller. Jag är rädd också att han kommer bli ännu mer misstänksam. När jag tidigare skrev här ett inlägg så frågade han vem jag skrev till och ville kolla. Men jag vill ha Bukefalos för mig själv! Så bara för blev det en väldigt konstig situation.
Det ÄR jättejobbigt att se någon ledsen och förstörd, men det är tyvärr en del av livet. En del man inte klarar sig undan.

Nej det är inte att nästan vara nykter. Det är att börja om på ruta 1 och att lite kasta bort allt detta du kämpat för i en månad, tyvärr!
Helst vill jag dricka whiskey direkt ur flaskan. Och vin! Massor med vin utan onda blickar och bara jag som äntligen får må bra nån gång och njuta på riktigt 😭

Funderar på att köpa vin imorgon. Varit så psykisk jobbigt idag. Tänker det skulle vara så skönt med en paus.
Jag kommer nog inte att göra det men kanske.

Med tanke på att jag klarat av länge utan att dricka så tror jag att jag kommer att fixa detta nu. Eller så fortsätter jag vara nykter.
Några glas vin är nästan att vara nykter.

Så då har du alltså igen medvetet skapat kaos för dig själv som en ursäkt för att fortsätta dricka. Och igen använder du tråden för att upprepa dina egna mönster.

Med tanke på att jag klarat av länge utan att dricka så tror jag att jag kommer att fixa detta nu. Eller så fortsätter jag vara nykter.
Några glas vin är nästan att vara nykter.
Om vi bortser ifrån att du normalt inte verkar kunna hålla dig till att bara dricka någon enstaka gång. Men nu är du ju dessutom upprörd på grund av en faktisk relationskris som du nog lär fortsätta vara ledsen över en tid, och då kommer du få ännu mer "goda skäl" att döva känslorna med alkohol. Det kommer bli jättedumt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna