Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Ja jag skrattar egentligen inte alls. Fel val av smily.
Och jo han blev ledsen och sa att jag var elak. Men vi lyckas ju aldrig prata ut om detta på riktigt. Och varje gång jag ens nämner att vi borde kanske separera så kommer han med vad det känns som 100 anledningar till att vi inte ska göra det. Och jo jag känner mig som världens sämsta människa för det blir som att hur jag än gör eller inte gör så gör jag fel 😞

Men sätt ner foten och gör slut istället? Du beter dig precis likadant kring relationen med din partner som i relationen med alkoholen. Du vill både äta kakan och ha den kvar. Det går inte. Du måste välja.

Och nej jag ligger inte runt! Inte nu och kommer aldrig att göra det heller.

Klart du gör, du ligger ju med andra -och har gjort ett tag nu- samtidigt som du är i ett förhållande = knullar runt.

Man behöver liksom inte ligga med nån ny varje dag för att hamna i det facket, men precis som det tar emot att inse att du är alkoholist lär det ta emot att inse att du knullar runt.
Är ju inget trevlig beteende att ha direkt.

Det schyssta är att göra slut med partnern innan du fortsätter med det beteendet, då drabbas iaf ingen förutom du själv.

Sen var jag också lite fundersam men antagligen för fundersam över det faktum att du säger att ni inte verkar kunna få barn, du vill inte genomgå en process... Men du har ju haft totalt kaos under en lång period, ätit mediciner, druckit och sagt att ni inte försöker nu?
Inte för att du behöver skaffa barn med just honom, såklart.

Vid något tillfälle gick jag in på Tinder bara för att kolla lite vad som fanns. Samma dag hade han sett det. Därför att tydligen skickar Tinder ut massa idiotiska mail och det hade inte jag kollat.
Så det går inte att ha någon liten hemlighet alls för den människan 😂🙈
Jag tror verkligen inte gräset är grönare på andra sidan, eftersom jag råkar befinna mig på den och mängden tråkiga idioter där överväger. Men jag tycker du ska ta det här ett varv med rehab eller någon annan som du pratar med. För mig låter det här som klassiskt beteende för någon som försöker ersätta ett beroende med något annat destruktivt. Det är liksom bara en annan flyktväg. Du behöver nog tyvärr sluta fly från ditt mående och helt enkelt försöka leva igenom det. Har du en terapikontakt, tänker att det blir något helt annat nu när du är nykter och kan ta till dig behandlingen på ett annat sätt.
<3 Krångla inte till ditt liv mer än nödvändigt det är så struligt att reda ut sen <3.

Jo jag vill äta kakan och ha den kvar. Äta allt utan att få pekpinnar.
Äta tills jag är nöjd. Men jag blir aldrig nöjd. Det verkar inte så.
Saknar vinet. Det var iaf Mitt och ingen annans. Trots alla nackdelar så saknar jag mitt vin enormt mycket 😞

Just nu hade jag helst bara velat dricka och skita i allt och alla. Glömma och inte se och inte känna.
Den lätta vägen är inte din vän.
Fick upp en låttext i huvudet som jag tycker passar in :heart
"
There are two ways of doing this
One is easy and one is complicated
And it's up to me to pick one, now
And I don't think I'll pick the easy one
Of all these short-life plans they're building here
There's not a single one you should pay attention to
They only do it 'cos it looks so fucking good
When they show it on the news"

Jo jag vill äta kakan och ha den kvar. Äta allt utan att få pekpinnar.
Äta tills jag är nöjd. Men jag blir aldrig nöjd. Det verkar inte så.
Saknar vinet. Det var iaf Mitt och ingen annans. Trots alla nackdelar så saknar jag mitt vin enormt mycket 😞
Nu har du än en gång skapat kaos för dig själv på ett otroligt målmedvetet sätt, det är nog dags att fundera i terapi över VARFÖR du är ute efter kaos.

För om det varit så att du bara ville göra slut så hade du gjort det, du hade inte försökt förstöra ditt förhållande såpass att det tog slut. Du hade inte struntat i din partners önskemål och kört över honom utan du hade avslutat och gått vidare.

Istället försöker du göra allt så kaosartat som möjligt och sen säger du att det enda som kan lösa det är sprit, vilket du såklart vet är ännu mer kaos.

Du är aldrig nöjd. Där har du ditt problem, du vill röra om i allting för kaoset ger dig en utväg och ett sätt att överdriva alla känslor på samma sätt som spriten ger dig ett sätt att dämpa dom.

Nu har du än en gång skapat kaos för dig själv på ett otroligt målmedvetet sätt, det är nog dags att fundera i terapi över VARFÖR du är ute efter kaos.

För om det varit så att du bara ville göra slut så hade du gjort det, du hade inte försökt förstöra ditt förhållande såpass att det tog slut. Du hade inte struntat i din partners önskemål och kört över honom utan du hade avslutat och gått vidare.

Istället försöker du göra allt så kaosartat som möjligt och sen säger du att det enda som kan lösa det är sprit, vilket du såklart vet är ännu mer kaos.

Du är aldrig nöjd. Där har du ditt problem, du vill röra om i allting för kaoset ger dig en utväg och ett sätt att överdriva alla känslor på samma sätt som spriten ger dig ett sätt att dämpa dom.
Det ligger kanske något i detta. @karamelldrottningen jag har för mig ungefär samma sak hände i somras när du verkar ha varit nykter en längre period?

Jättebra jobbat med den nyktra perioden!
Jag tänker på en sak... Var försiktig med att söka kickar hos något nytt, någon ny, ny ångestlindring så att du inte står med någon helt ny som du blir "beroende av" och utan minsta fotfäste. Substitut för alkoholen.

:heart

Precis detta. ”Byxorna på i ett år” säger man åtminstone på vissa håll inom tolvstegsmetoden. En föreläsare jag lyssnade på berättade att han hade brutit detta efter 364 dagar men tyckte ändå att det var rätt okej 😉 Syftar förstås till nya relationer.

Det är ju jättevanligt att ersätta en kick med en annan (eller ett beroende med ett annat) eftersom belöningscentrum i hjärnan är kaputt. En anledning till att behandling är en god idé.

Tror inte jag klarar av det. Att göra slut. Jag försökte idag. Förklarade allt. Jättesvårt men viktigt få ut.
Men det går inte! Jag vet inte varför det inte går för.
Jag sa också att vi kunde ta en paus ifrån varandra. Att det kanske vore bra.
Men det kunde han bara inte gå med på heller. Och sen blev han jätteledsen och jag blev ledsen. Han trodde inte jag älskade honom längre men det gör jag. Massor! Så det är inte alls det det handlar om.
Hade jag inte haft några känslor för honom så hade det varit en annan sak.

Jag trodde att allt skulle bli lättare bara jag slutade dricka men det gör det inte.
Jag känner mig fortfarande fel.
Men saken är ju den att du fortfarande inte är nykter ifrån beroendet. Du har hållt dig nykter en hel jäkla månad nu och det är riktigt, riktigt starkt gjort och inget du ska trampa ner på. Men beroendet, den riktiga kampen, tar så mycket längre tid. Tid du måste försöka ge dig själv, det förtjänar du. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna