Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Hon vill mig väl och älskar mig. Sen blir det fel ibland.
Jag vet inte riktigt hur jag ska vara för att det ska bli bra. Jag orkar inte prestera och känna mig helt värdelös.
Den här mamman undrar varför du ska forma om dig för att duga för henne?
Hur ska hon göra för att duga åt dig?

Dvs hela frågan är galen. Du ska inte prestera. Du ska vara. Bara vara.
Du är dotter och det räcker - utan prestation.
:heart

Verkligen! Jag hade blivit riktigt ledsen om min mamma kallat mig det. Skulle haft svårt att förlåta till och med.
Fast jag måste förlåta. Annars kommer det bara att bli ännu värre.
Och jag var inte trevlig när hon sa det. Hon sa att jag skrek. Fast jag inte alls gjorde det öht men jag var irriterad och det tog hon som att jag skrek.
Känner att jag orkar inte att allt ska vara så tungt på alla plan i livet just nu. Det är verkligen inget som bara flyter utan ALLT är tungt.

Fast jag måste förlåta. Annars kommer det bara att bli ännu värre.
Och jag var inte trevlig när hon sa det. Hon sa att jag skrek. Fast jag inte alls gjorde det öht men jag var irriterad och det tog hon som att jag skrek.
Känner att jag orkar inte att allt ska vara så tungt på alla plan i livet just nu. Det är verkligen inget som bara flyter utan ALLT är tungt.
Det är ändå inte ok. Du behöver inte ta på dig det här. Jag förstår att du älskar din mamma, men mammor kan göra fel. I det här fallet gjorde hon det. Hon gör säkert sitt bästa men hennes bästa behöver inte vara bra nog för dig i den här situationen. Det är faktiskt helt ok att fjärma sig ett tag medan man själv läker.

Det är också helt rimligt att förändras, det gör vi ju, inga konstigheter. Du är en egen person, du måste inte vara den som din mamma tycker att du borde vara. Du är dig själv <3. Du är du och du är alltid värd.

Oavsett hur nån beter sig (skriker, fräser, snäser) så berättigar det verkligen inte att man säger att den andra är ett "psykfall"!

Man kan faktiskt be personen dämpa sig, och om det inte fungerar så kan man gå iväg.

Jag tycker att du inte ska acceptera såna här kommentarer från folk bara för att "de älskar dig".
Man ska värna om sig själv och man har alltid rätt att säga "jag vill inte att du säger så till mig."

Trots en del motgångar idag som svinkallt ute (alltså 20 minus jag flyttar till Ibiza snart 🥶)
Och sen bilstrul. Plus sov lite halvtaskigt inatt. Plus att jag lyckades inte hämta ut medicinen för plånboken hade jag lagt i fel väska som låg hemma :banghead:
Men jag känner mig ändå lite mer stabil än igår. Givande möte och pyttelite mer ro än tidigare. Inte lika manisk om att skaffa vin eller något annat för den delen.

Det är för jävligt!
Hittar inte tändstickorna jag köpte nyligen och har letat överallt!
Jag kan inte ens hålla reda på jävla tändstickor :rage:
Hur dum i huvudet kan man bli!
Håller på tappa det helt varför ens bry sig?!!!
Jag borde lägga mig i en snödriva bara och stanna där. Skit samma om jag fryser ihjäl.

Det är för jävligt!
Jag borde lägga mig i en snödriva bara och stanna där. Skit samma om jag fryser ihjäl.

Men lugna dig. Det finns ingen anledning till att det ska bli kaos över borttappade tändstickor. Känns som att du verkligen letar efter anledningar till att brusa upp och få tappa det (= dricka).

Men lugna dig. Det finns ingen anledning till att det ska bli kaos över borttappade tändstickor. Känns som att du verkligen letar efter anledningar till att brusa upp och få tappa det (= dricka).
De låg i en påse i verkstaden. Helt fel ställe! Hade lagt det blandat med annat som skulle vara i verkstan.
Orkar inte hålla reda på ens enkla grejer. Det är helt sinnes. Men bra de blev hittade 👏

De låg i en påse i verkstaden. Helt fel ställe! Hade lagt det blandat med annat som skulle vara i verkstan.
Orkar inte hålla reda på ens enkla grejer. Det är helt sinnes. Men bra de blev hittade 👏
Du verkar ligga på en ganska hög stressnivå utifrån allt som händer och vad som pågår i dina tankar. Ge dig själv lite slack och utrymme, det är mycket att röra i just nu.

Tackat ja till att gå på min kusins barns födelsedagsfest. Hon blir myndig i år. Hoppas jag inte dricker alkohol där men tänker om jag tar bilen så måste jag vara nykter. Behöver inte stanna länge. Bara säga hej

Det är ju oftast resultatet när du slänger dig med ord som "hoppas" och dylikt relaterat till ditt missbruk. Ta ansvar och avstå istället, eller berätta att du är alkoholist så att de inte erbjuder dig alkohol av misstag.
Jag kan inte garantera att jag kommer att fixa allt och alla situationer perfekt och utan friktion. Utan hoppet finns inte mycket kvar.

Jag orkar inte tjafsa. Är slut mentalt.
Imorgon blir det full rulle så måste ha krafter och ork både kroppsligt och i huvudet.
Kommer inte dricka idag för det skulle i så fall påverka morgondagen negativt.
Ska försöka andas.
Nu har jag tex tagit det lugnt en stund framför brasan och läst lite litteratur. Det är inte varje dag jag fixar ta det så här pass lugnt.

Hur det blir med festen jag tackade ja till så vet jag inte. Det är helt omöjligt att veta så här lång tid i förväg. Jag vet knappt några timmar i taget. Hur jag mår osv.
Känns det för jävligt så får jag väl säga att jag tyvärr inte kan.
Men jag är förbannad på att alkoholhelvetet ska bromsa mig mer än det redan gör.
Jag skiter väl i allt vin i hela världen!
Jag behöver inte en endaste droppe. Äckligaste drycken som finns!!!

Det är för jävligt!
Varför slår du på dig själv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama