Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Jo panikångest har jag haft till och från ett tag så det är ingenting nytt. Men oftast har det hänt någonting innan. Nu var det bara helt vanliga grejer som utlöste fullständig kaos.
Har sovit och känner mig bakfull.
Du ligger nog "bara" på en hög kroppslig och mental stressnivå pga av förändringar i livet. Själv är jag på väg in i klimakteriet sannolikt och då har plötsligt min panikångest börjat dyka upp igen helt utan anledning. Tröttsamt men ja, vad ska man göra...

Känner mig ledsen. Skrivit lite med en person som först verkade vettig men som nu insisterar på att jag ska skicka bilder på mig själv. Lättklädda bilder. Aldrig i livet! Vet ju inte vart de kan hamna sen.
Känns inte alls bra nånting.

Känner mig ledsen. Skrivit lite med en person som först verkade vettig men som nu insisterar på att jag ska skicka bilder på mig själv. Lättklädda bilder. Aldrig i livet! Vet ju inte vart de kan hamna sen.
Men fina du, vad håller du på med? ❤️
Känns som att du försöker sabotera ditt liv just nu, fokusera på det du har och dit du försöker nå nu i tillfrisknandet.

Det föreligger nog en rätt stor risk att det blir destruktivt om man liksom söker extra bekräftelse när man mår så piss som du gör idag, så oavsett bilder eller ej.

Du ligger nog "bara" på en hög kroppslig och mental stressnivå pga av förändringar i livet. Själv är jag på väg in i klimakteriet sannolikt och då har plötsligt min panikångest börjat dyka upp igen helt utan anledning. Tröttsamt men ja, vad ska man göra...
Alltså jag mår bra, ville bara förklara att panikångest kan komma utan anledning pga av förändringar i kroppen. Typ som för att man slutar dricka alkhol och kroppen behöver ställa om sig.

Ont i halsen. Whiskey vore perfekt. Bara litegrann men har ingen alkohol. Inte en droppe och får och ska inte dricka 😞
Bara lite grann borde vara ok. Bara när jag har ont i halsen. Som lindring.
Varm dryck fungerar bättre. Gärna m honung som lindrar.

Honung har faktiskt en kraftig bakteriedödande effekt och fungerar därför väldigt effektivt vid förkylning, – halsont och hosta.

Senast ändrad:
Varm dryck fungerar bättre. Gärna m honung som lindrar.

Honung har faktiskt en kraftig bakteriedödande effekt och fungerar därför väldigt effektivt vid förkylning, – halsont och hosta.
De två ska faktiskt inte kombineras! Varm dryck för sig, och honung för sig. Honungens antiinflammatoriska och antiseptiska egenskaper försvinner nämligen när den upphettas över inte-så-hög temperatur. Minns inte hur hög, men vi snackar typ 50 grader.

Man kan förstås ha honung i varm dryck ändå, för smakens skull. Men vill man komma åt honungens effekter på sjukdom så är det bättre att ta den på sked 😊 Vid just halsont kan man också testa att lösa honungen i lite fingervarmt vatten och gurgla.

Ont i halsen. Whiskey vore perfekt. Bara litegrann men har ingen alkohol. Inte en droppe och får och ska inte dricka 😞
Bara lite grann borde vara ok. Bara när jag har ont i halsen. Som lindring.
Javisst. I alla läkarböcker står det att whisky är det bästa mot halsont, eller? 😡

Nu är du provocerande igen. Vill du ha skäll så att du ska få en "orsak" till att dricka? För att alla är dumma?

De två ska faktiskt inte kombineras! Varm dryck för sig, och honung för sig. Honungens antiinflammatoriska och antiseptiska egenskaper försvinner nämligen när den upphettas över inte-så-hög temperatur. Minns inte hur hög, men vi snackar typ 50 grader.

Man kan förstås ha honung i varm dryck ändå, för smakens skull. Men vill man komma åt honungens effekter på sjukdom så är det bättre att ta den på sked 😊 Vid just halsont kan man också testa att lösa honungen i lite fingervarmt vatten och gurgla.
Ja det har du alldeles rätt i! Miss av mig att inte skriva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama