Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Vi ska träffas ute bara så inget konstigt eller dumt.

I vilket syfte? Vet din partner om det? Vet din dejt att du har en partner?

Varför tar du inte tjuren vid hornen och gör slut med din partner på riktigt istället för att gå bakom ryggen och såra honom? Ni har ju ingen öppen relation. För mig ser det väldigt mycket ut som att du inte kan hantera din situation och gör allt för att såra din partner för att försöka få honom att göra slut istället så du slipper ta tag i det jobbiga (känns flyktbeteendet igen...?)

Sen en annan grej jag tänkt på som @Fruentimber tog upp i andra tråden. Förlåt att jag taggar dig i denna som är låst nu men ville bara säga att jag tror att det ligger mycket i det. Jag har inte alls sett det så själv och kanske var det inte så från början men allt eftersom ni i trådarna fått reda på mer så har det också blivit mer av ett självskadebeteende hos mig.
Jag hade ju helt teoretiskt kunnat dricka själv utan att skriva om det eller berätta för någon. Men behovet av att berätta har funnits där. Jag vet att jag gjort fel och ändå har jag gjort det upprepade gånger.

@karamelldrottningen Citerar detta inlägg där du taggat mig angående ditt självskadebeteende som du underhåller genomgående i dina trådar. Denna tråd är inget undantag, den enda skillnaden nu är att du byter alkoholen mot att träffa andra bakom din partners rygg och skriver om det lika öppet men fortfarande i samma syfte. Eftersom du medvetet fortsätter skapa drama runt dig både IRL och i tråden är det tydligt att du fortfarande är långt från botten.

För det första, vad håller du på med? Det värsta med att läsa allt du tar dig för just nu är att du hävdar att du älskar din partner och vill honom väl. Då gör du slut istället för att vara otrogen när han talat om för dig att han inte kan tänka sig en öppen relation(vilket säkerligen bara skapat drama i vilket fall).

För det andra, jag vill minnas att du i en tidigare tråd inte ville tala om vad du gjort(otrohet, vilket någon listade ut) men att du skulle överösa partnern i kärlek för att kompensera det. Det slutade i ett sjuhelvetes återfall där du till slut ringde någon kille som skulle komma och supa med dig en vanlig vardagsförmiddag och att du senare slog din partner för att du var irriterad. Med andra ord, dina snedsteg och behov av drama slutar aldrig väl och syftar bara till en enda sak: att få ett giltigt skäl till att dricka.

Gör slut med partnern så han får en chans att hitta någon som vill samma som honom och som uppskattar honom. Och ta tag i din psykiska ohälsa, det blir inte bättre av att byta spriten mot sex.

Javisst. I alla läkarböcker står det att whisky är det bästa mot halsont, eller? 😡

Nu är du provocerande igen. Vill du ha skäll så att du ska få en "orsak" till att dricka? För att alla är dumma?
Jag känner mer att detta är @karamelldrottningen dagbokstråd och att hon skriver alla tankar och känslor hon känner hur rätt eller fel de än kan kännas för andra. Att stänga ner och gömma alla tankar och känslor som är negativa är inte bra, hon sätter ord på hur hon känner, jag tror inte att det är dåligt så länge hon inte följer efter i handling. Än verkar hon ju inte göra det. Hon måste ju få lov att kunna skriva hur det känns inom henne.

Karamellen skrev precis likadant när ingen kunde svara. Enda skillnaden är att nu när användare kan svara så tar man inläggen personligt.
Ja precis, då tyckte jag att det kändes som att hon helt enkelt luftade och vädrade sina tankar och känslor för att inte kvävas av att hålla allt inne. Ser inget fel i det, kändes rätt vettigt att ha låst dagbokstråd faktiskt, hon klarade en månad utan att få kommentarer av buke, så jag tycker inte det är för att provocera.

Jag känner mer att detta är @karamelldrottningen dagbokstråd och att hon skriver alla tankar och känslor hon känner hur rätt eller fel de än kan kännas för andra. Att stänga ner och gömma alla tankar och känslor som är negativa är inte bra, hon sätter ord på hur hon känner, jag tror inte att det är dåligt så länge hon inte följer efter i handling. Än verkar hon ju inte göra det. Hon måste ju få lov att kunna skriva hur det känns inom henne.
Jag tror som du, att det här är ett väldigt bra sätt att få ur sig både det vackra och det mindre vackra. Om man är rädd att det ska vara ett självskadebeteende (själva skrivandet), så får man helt enkelt låta bli att svara på ett sätt som skadar.

Såklart. Jag reagerade och skrev det som kom upp just då. Min miss.
Självklart är det inte min mening att få @karamelldrottningen att stänga in tankar eller känslor - jag förespråkar motsatsen till 100%.

Tack ❤️

Ont i halsen. Whiskey vore perfekt. Bara litegrann men har ingen alkohol. Inte en droppe och får och ska inte dricka 😞
Bara lite grann borde vara ok. Bara när jag har ont i halsen. Som lindring.
Alkohol - whiskey - har ingen fysisk effekt på halsont.
Effekten finns bara i din skalle. Psykisk lindring - åter alkoholismen som försöker lura dig.

kämpa vidare!
:heart

Och jag har sagt till partner om att jag inte tänker ta bort något konto. Så så långt har vi kommit i detta. Utan att bråka utan i normal samtalston. Sen förstår han ändå ingenting fast jag förklarar. Han tar det som att det är HAN som gjort något fel, inte är tillräckligt.
Vilket är helt fel.
Så nån stans tycker jag det är faktiskt lite upp till honom nu. Det är helt fritt att lämna mig. Jag skulle aldrig tvinga någon att vara tillsammans med mig.

Ja precis, då tyckte jag att det kändes som att hon helt enkelt luftade och vädrade sina tankar och känslor för att inte kvävas av att hålla allt inne. Ser inget fel i det, kändes rätt vettigt att ha låst dagbokstråd faktiskt, hon klarade en månad utan att få kommentarer av buke, så jag tycker inte det är för att provocera.

Även om det var stängt för kommentarer så var det inte stängt för reaktioner (vilket jag inte heller tror går). Dvs TS kunde fortfarande få både lovord och banningar genom olika reaktioner från de som läste.

Att få kommentarer och reaktioner som en form av bekräftelse på sitt skadliga beteende är också ett sätt att upprätthålla sitt beteende. Som läsare bör vi definitivt vara medvetna om att man både riskerar bli medberoende och även underhålla TS missbruk genom att svara. Det är liksom inte här som läkandet ska ske - det är hos vården, ute i verkliga världen. Därmed inte sagt att man inte ska få skriva om psykisk ohälsa och/eller missbruk, det handlar om hur man skriver om det. Och hittills, ärligt talat, ser jag inte någon skillnad från TS tidigare trådar.

Och jag har sagt till partner om att jag inte tänker ta bort något konto. Så så långt har vi kommit i detta. Utan att bråka utan i normal samtalston. Sen förstår han ändå ingenting fast jag förklarar. Han tar det som att det är HAN som gjort något fel, inte är tillräckligt.
Vilket är helt fel.
Så nån stans tycker jag det är faktiskt lite upp till honom nu. Det är helt fritt att lämna mig. Jag skulle aldrig tvinga någon att vara tillsammans med mig.

Det där är riktigt oschysst.

Det är bara ett sätt att slå ifrån sig ansvar, att lägga över det på någon annan. Med tanke på hur du behandlat din partner tidigare både fysiskt och psykiskt så kan han helt enkelt vara för medberoende och för nedbruten att lämna. Ditt beteende är vidrigt. Punkt.

Vilket är helt fel.
Jag skulle också letat fel på mig själv om jag vore i din partners sits, känt mig otillräcklig och blivit totalt nedbruten. Faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama