Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Sitter på toa och läser era inlägg.
Ja han vet vart jag är så jag går inte bakom någons rygg plus tog en alkoholfri drink så alla kan BARA HÅLLA KÄFTEN TACK och ja jag VET ATT jag har grejer att jobba på!!!
Det är jag helt MEDVETEN om!
Punkt och hej då

Det här blir mitt sista inlägg till dig för ett tag.
Det känns så sorgligt att du så frenetiskt söker drama i ditt liv. Har du funderat på varför du gör det? Så fort det känns som om du börjar hitta en stabil bas att bygga utifrån så drar du ut på något "äventyr" som ställer till totalt kaos för dig. För mig känns det som jag sa tidigare som ett självskadebeteende. Givetvis kan det röra sig om andra saker men ingen jag kan komma på är något som för dig framåt utan det håller dig bara kvar i det kaos ditt liv rotat in sig i.
Jag hoppas du klarar av att ta dig ur den här negativa spiralen du söker dig in i och hittar ett lugn och en acceptans i basen för ditt liv som du sedan kan bygga vidare på. I nuläget känns det inte som om du har förmåga att göra detta och istället använder händelser omkring dig, inkl den här tråden, som en språngbräda ut i saker som skadar sig och din omgivning.
Ta hand om dig och lycka till, jag önskar verkligen att du kan få må bra snart <3

Du drar igång på att det skulle vara antingen eller, men det har jag mig veterligen aldrig påstått? Jag vet tyvärr alltför väl hur det är att vara, eller försöka vara, en stöttande anhörig till någon med alkoholmissbruk. När det gäller dessa typer av trådar (inte bara TS) mynnar det ofta ut i hjärtan eller arga gubbar, utan en djupare analys kring hur trådar som dessa också hjälper att underhålla den psykiska ohälsan. Det finns fler trådar på forumet med samma fenomen och jag finner det högst problematiskt att det fortgår utan att fler faktiskt frågar sig om man är medmänniska eller medgörare. Att "hjälpa" och känna sig behövd är ju i dessa lägen inte helt oproblematiskt heller. Men det är inte ett ämne som ska behandlas i denna tråd.
Vad jag fått lära mig är det snarare tvärtom ytterst viktigt att låta människor som mår dåligt prata om det. Har gått en kurs om det. Men jag är öppen för information som visar på det motsatta.

Vad jag fått lära mig är det snarare tvärtom ytterst viktigt att låta människor som mår dåligt prata om det.
Vem har påstått motsatsen :confused:

Däremot finns set bättre och sämre ställen att prata på och sällan är nån variant av medberoendebeteende positivt, oavsett om det är irl eller på nätet och att bara stryka medhårs, ömka och rnbart bekräfta håller förvisso personen på "bra humör", men om det hjälper i längden ställer jag mig ytterst tveksam till faktiskt.

Vem har påstått motsatsen :confused:

Däremot finns set bättre och sämre ställen att prata på och sällan är nån variant av medberoendebeteende positivt, oavsett om det är irl eller på nätet och att bara stryka medhårs, ömka och rnbart bekräfta håller förvisso personen på "bra humör", men om det hjälper i längden ställer jag mig ytterst tveksam till faktiskt.
Om det nu är här man talar om att man mår dåligt, är det ju bara här vi kan bemöta det och hantera det. Hur skulle det annars gå till?

Angående medberoende krävs det nog lite mer än några svar till en anonym användare.

Om det nu är här man talar om att man mår dåligt, är det ju bara här vi kan bemöta det och hantera det. Hur skulle det annars gå till?

Angående medberoende krävs det nog lite mer än några svar till en anonym användare.

Printscreen från senast idag:
Screenshot_20231207_123612_Chrome.webp

Jag blir ledsen när många skriver att så får jag inte skriva eller så får jag inte tänka. Förstår inte heller varför man då inte bara låter bli att svara. Varför ens gå in i tråden öht?
Jag har ingenstans sagt att jag har alla svaren eller tänker rätt eller gör rätt alla gånger.
Vissa drar helt fel slutsatser och jag känner inte ens för att förklara för oavsett vad eller hur jag skriver så tas det inte emot bra alls. Det är väldigt tydligt och nej jag förstår inte anledningen bakom. Kanske personerna själva inte mår bra och läser in saker som inte ens står.

Måste bara skriva ner detta och jag älskar honom av hela mitt hjärta. Inifrån och ut. Han förtjänar det bästa i livet. Han förtjänar ALLT och lite till. En sådan otroligt fin människa ❤️ världens finaste och kommer alltid att vara ❤️

Printscreen från senast idag:
Visa bifogad fil 133773
Tror du att vi kan göra den bedömningen här? Jag känner spontant att jag har väldigt svårt att bedöma när den gränsen gått och när någon faktiskt mår så dåligt att den verkligen behöver prata om det. Det står ju heller inte sluta prata om det utan begränsa, vilket är väldigt svårt på ett forum med så många olika användare. Men det här kanske är en egen tråd så behöver vi inte kidnappa denna.

Tror du att vi kan göra den bedömningen här? Jag känner spontant att jag har väldigt svårt att bedöma när den gränsen gått och när någon faktiskt mår så dåligt att den verkligen behöver prata om det. Det står ju heller inte sluta prata om det utan begränsa, vilket är väldigt svårt på ett forum med så många olika användare. Men det här kanske är en egen tråd så behöver vi inte kidnappa denna.

Ingen har å andra sidan sagt att man ska sluta prata? Om du kan göra den bedömningen eller ej får du ju själv avgöra.

Ingen har å andra sidan sagt att man ska sluta prata? Om du kan göra den bedömningen eller ej får du ju själv avgöra.
Okej vad är det du vill att vi andra ska göra då? Vad är ditt mål och din poäng?

Jag tänker ganska noga efter innan jag svarar i trådar med psykisk ohälsa för att inte förvärra eller förstärka något som redan är illa. Mitt mål är att personen ska få den hjälp den behöver och i vissa fall hålla sig vid liv tills den finner den hjälpen. Lite som en jourhavande medmänniska, för det är ju i stort sett vad man kan vara på ett forum.

Okej vad är det du vill att vi andra ska göra då? Vad är ditt mål och din poäng?

Jag tänker ganska noga efter innan jag svarar i trådar med psykisk ohälsa för att inte förvärra eller förstärka något som redan är illa. Mitt mål är att personen ska få den hjälp den behöver och i vissa fall hålla sig vid liv tills den finner den hjälpen. Lite som en jourhavande medmänniska, för det är ju i stort sett vad man kan vara på ett forum.

Jag har fört fram min poäng i flera inlägg och tänker inte dra det ytterligare i TS tråd.

Jag blir ledsen när många skriver att så får jag inte skriva eller så får jag inte tänka. Förstår inte heller varför man då inte bara låter bli att svara. Varför ens gå in i tråden öht?
Jag har ingenstans sagt att jag har alla svaren eller tänker rätt eller gör rätt alla gånger.
Vissa drar helt fel slutsatser och jag känner inte ens för att förklara för oavsett vad eller hur jag skriver så tas det inte emot bra alls. Det är väldigt tydligt och nej jag förstår inte anledningen bakom. Kanske personerna själva inte mår bra och läser in saker som inte ens står.
Alltså, du får såklart tänka hur du vill. Överlag tror jag att det är vettigt att skriva ut exempelvis sug efter alkohol, som du ju gjort massor med gånger - även när tråden var låst. Jag har tolkat det lite provokativt innan, men gör inte det längre utan börjar förstå att det är en del av din tankeprocess liksom.

Sedan vidhåller jag att jag inte tycker att det var schysst mot din partner igår, oavsett om han visste om det eller inte - för du vet att det är något som han mår dåligt av. MEN jag förstår också att det är SVÅRT att försöka få livet att rulla på när man mår så dåligt som du verkar göra. Och tyckte att det kändes oroande när du först mådde så extremt dåligt med panikångest på morgonen, till det där med tinder med förfrågan om lättklädda bilder (som du inte tyckte kändes bra) till att det blev en dejt med en helt annan person efter det? Gick så fort och kändes liksom destruktivt och kaos - och blir därmed oroad för hur det är med dig.

Jag förbehåller mig rätten att redigera när jag inser att det behövs. Vill TS sätta mig på ignore så står det henne fritt att göra det. Men du vet lika väl som jag om hur det hade låtit i det scenario jag beskriver. Jag frågar dig också, varför ska TS inte hållas ansvarig för sina handlingar och sitt beteende?
Varför ska DU hålla TS ansvarig för något som helst? Hur blev det din uppgift?

Jag tycker att du, @tott och kanske ytterligare någon beter er förskräckligt mot TS.

Jag tror att det bästa för dig är att stänga tråden igen, @karamelldrottningen .

Du har ditt drama även utan känslosvallet från andra i din dagbokstråd.

Jag lämnar också tråden ett tag, karamellen. Tycker du gör ett kanonjobb med att hålla dig nykter och är så imponerad av kampen du fört mot alkoholen de senaste veckorna. Du går på möten, har kontakt med din stödperson och gör alla rätt på den fronten. Vilken fantastisk förändring! ❤️

Nu har du ramlat dit i ett nytt destruktivt beteende, som är svårt att tolka som något annat än självsabotage. Det är hemskt att se, inte minst för att du slaktar din partners känslor. En partner som inte alltid gjort allt rätt under den här resan, men som ändå stått vid din sida och försökt hjälpa dig i varje steg. Trots att jag kan förstå de krafter som ligger bakom de här nya beteendena så gör det mig illa till mods, och jag börjar tro att det stjälper mer än hjälper att vi sitter här och försöker hjälpa just nu.

Mina två sista råd till dig är att söka samtalshjälp så att du kan börja reda i dina självdestruktiva strategier och den bakomliggande psykiska ohälsan, så att du kan må bra på riktigt, och att låsa tråden för kommentarer igen. Det verkade vara betydligt mer konstruktivt för dig att lufta tankar utan att få kommentarer tillbaka.

Kram, god jul och lycka till! ❤️

Varför ska DU hålla TS ansvarig för något som helst? Hur blev det din uppgift?

Jag tycker att du, @tott och kanske ytterligare någon beter er förskräckligt mot TS.

Jag tror att det bästa för dig är att stänga tråden igen, @karamelldrottningen .

Du har ditt drama även utan känslosvallet från andra i din dagbokstråd.

Fritt fram att tycka att jag beter mig förskräckligt när jag påpekar att anledningen till att hennes partner letar fel hos sig själv faktiskt kan vara ett direkt resultat av TS beteende gentemot partner. Jag tycker verkligen inte att det är ett orimligt påstående.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama