Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Jag har idag gjort några bra grejer.
Sen gjort och kommit fram olika grejer, slutsatser. Kan inte skriva om här exakt om vad det gäller. Speciellt inte nu när det är så huggit. Men jag känner att när jag kan hjälpa oavsett om det skulle gynna mig eller inte så är det viktigt att verkligen försöka. Jag vill att det ska bli bra för många. Inte bara gör mig. Eller ens min partner. Utan alla i min närhet.
Just detta kommer att leda till merjobb. Men jag känner att jag måste hjälpa även fast jag själv mår så svajigt. Om någon behöver min hjälp så finns jag alltid där för dem.
Och nej jag förväntar mig inga hjärtan här eller ens att någon ska tycka om mig eller för den delen förstå mig.
Men jag är inte bara en komplett jubelidiot. Jag kan vara bra också.

Sen gjort och kommit fram olika grejer, slutsatser. Kan inte skriva om här exakt om vad det gäller. Speciellt inte nu när det är så huggit. Men jag känner att när jag kan hjälpa oavsett om det skulle gynna mig eller inte så är det viktigt att verkligen försöka. Jag vill att det ska bli bra för många. Inte bara gör mig. Eller ens min partner. Utan alla i min närhet.
Just detta kommer att leda till merjobb. Men jag känner att jag måste hjälpa även fast jag själv mår så svajigt. Om någon behöver min hjälp så finns jag alltid där för dem.
Och nej jag förväntar mig inga hjärtan här eller ens att någon ska tycka om mig eller för den delen förstå mig.
Såklart är du inte en jubelidiot! Liksom, herregud de flesta förstår ju att det är svårt att försöka ta sig ur ett beroende, och att alla beslut som man fattar (som människa) inte alltid går hem hos andra och kanske inte ens hos sig själv i retroperspektiv, men det tar ju liksom inte bort allt annat som är bra med en! Och försök att inte slita ihjäl dig med merjobb bara, så du inte blir ännu svajigare i hur du mår :heart

Självklart kan du vara och är bra också! Och jag tycker ärligt talat att en del här i tråden har gått igång väldigt mycket och (som jag tolkar det) blivit väldigt provocerade av dina val. Jag tycker väl mer att så länge du lyckas hålla dig nykter så är det alldeles fantastiskt! Du lyckas faktiskt också, som jag förstår det, vara ärlig mot din partner även om han inte jublar över allt du gör. Good enough, kan jag tycka, även om ni säkert behöver reda ut saker mer framöver.

Och du är verkligen ingen jubelidiot - du är en kännande, tänkande, välmenande människa som ibland trasslar till det för dig själv och som dessutom har ett beroende att kämpa mot. Att i det läget ändå kunna tänka på att du vill göra det bra för andra tycker jag är beundransvärt. Så ta och klappa dig själv på axeln nu för en gångs skull!!

Ingen har påstått att du är en komplett jubelidiot. Vi har nog alla, som följt dig en längre tid, sett väldigt fina och bra sidor hos dig. Det jag personligen reagerar på är vissa saker du gör, men det gör inte hela dig dålig/korkad/you name it för det. Man måste skilja på handling och person, tycker jag.

Tack va fina ni är 🥹
Jag skulle böja ta upp detta med att jag aldrig är nöjd. Finns ju massor att vara nöjd för! Så varför kan jag inte vara det?
Jo ibland är jag det men inte varje dag.
Vågar inte riktigt ta upp det på rehaben. Vet inte varför. Kanske skäms jag.
Ska se om en psykolog kanske kan hjälpa. Så mycket skit inom mig som skulle behöva försvinna. Orkar inte med tjafs eller kaos eller nånting sånt. Jag vill bara leva ett helt normalt och bra liv.

Håller nu på att laga mat. Ska bli en trevlig kväll hemma. Det ska det bli!
Och ja jag grät vid något tillfälle när jag var nära ett systembolag pga tusen tankar. Men jag gick aldrig in! Nej mina strategier för att inte gå in satt idag också 💪
Små segrar är också segrar.

Tack va fina ni är 🥹
Jag skulle böja ta upp detta med att jag aldrig är nöjd. Finns ju massor att vara nöjd för! Så varför kan jag inte vara det?
Ska se om en psykolog kanske kan hjälpa. Så mycket skit inom mig som skulle behöva försvinna. Orkar inte med tjafs eller kaos eller nånting sånt. Jag vill bara leva ett helt normalt och bra liv.

Och ja jag grät vid något tillfälle när jag var nära ett systembolag pga tusen tankar. Men jag gick aldrig in! Nej mina strategier för att inte gå in satt idag också 💪

Att aldrig vara nöjd tror jag inte alls har med att vara otacksam att göra. Jag tror snarare att det beror på helt andra saker typ, ADHD, rastlöshet, kontrollbehov, ångest osv osv. Det kanske kan kännas som att tacksamhet bara borde ha med hur bra man har det att göra men jag tror det är att stjälpa sig själv, och dessutom så riskerar man att just hacka på sig själv för att man tror det borde va en automatisk känsla när det kanske inte är det för just dig.

Jag är själv aldrig nöjd, men numer låter jag inte det vändas till att jag skulle vara otacksam, det är bara en känsla som inte kommer naturligt för mig och jag måste ta reda på varför I VARJE FALL SOM UPPSTÅR. För mig handlar det mycket om en inre rastlöshet och en känsla av att jag måste "byta upp mig" och för att göra det måste jag ändra nånting.

Tack va fina ni är 🥹

Apropå små segrar, men igår på morgonen så verkade du ju ha ett helvete med panik och ångest. Och idag klarade du ändå att vara nära ett systembolag utan att gå in, och lagar mat nu. Det gör ju segern lite större tänker jag? :) Jag själv hade nog fortfarande varit i ungefär samma stadie som du verkade vara när det var illa...

Tänkte på en grej nyss för borstade tänderna. Inte för att jag druckit utan för att det är kväll. Att borsta tänderna för att det inte ska märkas lika mycket att jag druckit har jag sluppit i över en månads tid men först nyss som det slog mig. Så extremt skönt att slippa försöka gömma. Jag borstade tänderna för att jag inte ska äta något mer idag. För att det är kväll. Som normala människor och inte för att dölja alkohol.

Känner mig ledsen. Bestämt att ta bort min tinder helt. Men jag klarar inte av det. Får panik av alla notiser och meddelanden. Vill inte se. Inte besluta. Ingenting.
Är så jävla arg på allt. På mig själv. På nånting jag vet inte ens.

Jag förtjänar någon som behandlar mig som skit. Det är det mest logiska.
Ska försöka att inte dricka idag. Allt blir bara ännu värre då 😞
Har en del inplanerat men detta gnager inom mig. Plus en del annat jag inte vågar skriva om.
Upp och ner hela tiden. Men i morse kändes allt riktigt bra för några timmar sedan. Nu inte alls lika bra.

Ska försöka att inte dricka idag. Allt blir bara ännu värre då 😞
Har en del inplanerat men detta gnager inom mig. Plus en del annat jag inte vågar skriva om.
Upp och ner hela tiden. Men i morse kändes allt riktigt bra för några timmar sedan. Nu inte alls lika bra.
Varför tycker du att du förtjänar någon som behandlar dig som skit?

Nej, det gör du inte. Men du behöver sätta gränser, både för ditt egna beteende och beroende, och för din omgivning. Hur går det med listan, de du skulle berätta för om ditt missbruk? Det skulle gissningsvis underlätta betydligt, speciellt i de sociala situationer du sätter dig i.

Har två personer på listan kvar. Får panik av bara tanken på att berätta fast jag måste 😞
Sen har jag inte berättat allt till partner heller. Inte om den gången som någon tog upp tidigare här. Jag hade faktiskt helt förträngt det. Men kändes som en käftsmäll få det tillbaka igen.
Det var jag och samtidigt var det så långt ifrån den jag vill vara. Känns så svårt berätta om något som jag ljugit om så. Han kommer aldrig kunna lita på mig om han får reda på allt. Bästa är att bara glömma allt helt. Då kanske det inte hände alls.
Så länge det svarta finns inom mig vilket det fortfarande gör så är jag rädd för vad jag ska göra. Det är som om det inte är jag. Det är någon annan.

Partner vill att han och jag ska åka iväg idag en sväng så det blir restaurangbesök och hotellövernattning eftersom det var så länge sedan vi gjorde något sådant och det gäller att passa på när både han och jag har ledig morgon imorgon.
Jag vet inte vad jag vill om nånting.

Partner vill att han och jag ska åka iväg idag en sväng så det blir restaurangbesök och hotellövernattning eftersom det var så länge sedan vi gjorde något sådant och det gäller att passa på när både han och jag har ledig morgon imorgon.
Jag vet inte vad jag vill om nånting.
Förstår det, eftersom det blivit ganska mycket kaos för dig på liknande hotellövernattningar! Verkar som det liksom blivit för mkt?

Och han jag träffade i torsdags hörde av sig. Jag berättade att jag redan vet i ett förhållande och egentligen inte ska ha någon mer men han tyckte inte att det gjorde något och ville gärna träffa mig igen.
Varför är allt så svårt för :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama