Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Ja jag ska verkligen försöka att inte fråga. Har gjort så massor med gånger med blandade resultat…
På väg nu. Glömde lite grejer hemma så måste köpa lite attiraljer så jag ser ok ut 😅

Detta är framförallt hans kväll och inte min.
Alkoholfritt vitt vin måste väl vara ok?
Samtidigt som det känns som slöseri vara i Stockholm och inte få dricka ens nu 😞

Undrar om jag kan ta en extra tablett ikväll? Känner som säkerhet. Fast det kanske är dumt ska inte överkonsumera nånting inte ens för ett gott syfte. Har jag koll på suget så löser sig resten alltid

Undrar om jag kan ta en extra tablett ikväll? Känner som säkerhet. Fast det kanske är dumt ska inte överkonsumera nånting inte ens för ett gott syfte. Har jag koll på suget så löser sig resten alltid
Nej jag hann inte blev så jäkla bråttom till restaurangen då de endast håller tiden en kvart och jätte svårt få bord på och hade typ 10 minuter på mig att sminka mig och byta om.
Fick för övrigt en fin klänning och lite smink eftersom jag lyckades glömma massor hemma pga blev så bråttom 🙈

Uppdatering av läget.
Jättegod middag! Och drack vatten och ett gott alkoholfritt vitt vin till :)
Partner drack en del och när han lovordade ett vin som var det bästa han någonsin druckit så frågade jag om jag fick smaka en klunk. Han sa ja ok. Och jag var på väg att dricka men lämnade tillbaka glaset. Sa att jag var rädd för att det skulle trigga igång något.

Bra kväll och lite ovant för jag kände att han luktade alkohol rätt tydligt och jag sa att det känns som att dricka vin att kyssa honom 😂
Så lite ombytta roller nästan

Uppdatering av läget.
Partner drack en del och när han lovordade ett vin som var det bästa han någonsin druckit så frågade jag om jag fick smaka en klunk. Han sa ja ok. Och jag var på väg att dricka men lämnade tillbaka glaset. Sa att jag var rädd för att det skulle trigga igång något.

Bra kväll och lite ovant för jag kände att han luktade alkohol rätt tydligt och jag sa att det känns som att dricka vin att kyssa honom 😂
Förztår du nu , när vi za att han o alla andra vet att du har druckit? Det både luktar o zmakar

Uppdatering av läget.

Jag tycker inte din partner beter sig ok här. Att försätta en person med ett aktivt beroende i en riskmiljö är inte bra. De är ju att be om problem. Du har bara varit nykter en månad och han liksom för alkoholen under näsan på dig. Kan ni inte umgås i sammanhang utan alkohol?

Jag tycker inte din partner beter sig ok här. Att försätta en person med ett aktivt beroende i en riskmiljö är inte bra. De är ju att be om problem. Du har bara varit nykter en månad och han liksom för alkoholen under näsan på dig. Kan ni inte umgås i sammanhang utan alkohol?
Ja, jag håller med om att det kändes... olämpligt, i bästa fall ogenomtänkt. Men starkt av @karamelldrottningen att stå emot impulsen att smaka.

Ja, och dessutom gnider han in det lite extra mycket genom att säga saker som att det var det godaste vinet nånsin. Känns både oschysst och ogenomtänkt. Lite som att sitta mittemot en glutenintolerant och prata om hur fantastiskt god vetebullen man just äter är.

Men jag håller med om att det var väldigt starkt av dig att stå emot @karamelldrottningen!

Han frågade innan om det var ok för mig att han drack alkohol och jag sa att han skulle välja precis vad han vill. Så jag tycker inte att han gjort något fel. Men visst var det lite jobbigt vid vissa tillfällen för mig. Det var det. Men jag tänkte på allt negativt som kommer av att jag dricker. Och jag vill väldigt gärna kunna klara av dessa situationer helt nykter.
Jo jag vill fortfarande dricka också. Men jag fattar att jag klarar inte av det utan att det ska röra ihop det fullständigt. Eftersom jag aldrig kan vara säker på hur mycket jag klarar av att dricka. Eller snarare att jag klarar av att stoppa mig själv i tid.
Risken är stor att jag bara vill ha mer och mer och sen övertalat honom att det var en lysande idé att jag skulle dricka ditten och datten och att vi kanske skulle gå ut vidare sen till något annat ställe. För jag skulle behöva få i mig mer. Några glas vin är det ytterst tveksamt om jag skulle känna räckte öht. Och sen skulle jag idag tycka synd om mig själv för att Systembolaget är stängt och jag inte enkelt kunde handla lite mer eftersom jag redan druckit.
Jag vet ju hur det har blivit innan. När jag skriver detta just nu ser jag att det inte är logiskt alls men för mig just när den där första triggers satt sig i mig så blir egentligen det enda viktiga hur jag ska kunna få i mig mer och när.
Det får inte gå för långt tid mellan heller för då är risken för en dipp stor. Kanske jag skulle slagit till honom vem vet pga så synd om mig och ingen förstår.
Hela den där hemska personligheten jag avskyr. Som partner kallar mig en blandning mellan en femåring och en tonåring.
Speciellt i kombination med abstinens, hunger och trötthet. Då blir jag hemsk.
Det är mitt ansvar att se till att jag inte hamnar i de lägerna. Steg ett är att inte ta det första glaset. Håller jag bara detta steg så löser sig resten.
Väldigt fin och romantik helg. Är så tacksam 🙏

Han frågade innan om det var ok för mig att han drack alkohol och jag sa att han skulle välja precis vad han vill. Så jag tycker inte att han gjort något fel. Men visst var det lite jobbigt vid vissa tillfällen för mig. Det var det. Men jag tänkte på allt negativt som kommer av att jag dricker. Och jag vill väldigt gärna kunna klara av dessa situationer helt nykter.
Jo jag vill fortfarande dricka också. Men jag fattar att jag klarar inte av det utan att det ska röra ihop det fullständigt. Eftersom jag aldrig kan vara säker på hur mycket jag klarar av att dricka. Eller snarare att jag klarar av att stoppa mig själv i tid.
Risken är stor att jag bara vill ha mer och mer och sen övertalat honom att det var en lysande idé att jag skulle dricka ditten och datten och att vi kanske skulle gå ut vidare sen till något annat ställe. För jag skulle behöva få i mig mer. Några glas vin är det ytterst tveksamt om jag skulle känna räckte öht. Och sen skulle jag idag tycka synd om mig själv för att Systembolaget är stängt och jag inte enkelt kunde handla lite mer eftersom jag redan druckit.
Jag vet ju hur det har blivit innan. När jag skriver detta just nu ser jag att det inte är logiskt alls men för mig just när den där första triggers satt sig i mig så blir egentligen det enda viktiga hur jag ska kunna få i mig mer och när.
Det får inte gå för långt tid mellan heller för då är risken för en dipp stor. Kanske jag skulle slagit till honom vem vet pga så synd om mig och ingen förstår.
Hela den där hemska personligheten jag avskyr. Som partner kallar mig en blandning mellan en femåring och en tonåring.
Speciellt i kombination med abstinens, hunger och trötthet. Då blir jag hemsk.
Det är mitt ansvar att se till att jag inte hamnar i de lägerna. Steg ett är att inte ta det första glaset. Håller jag bara detta steg så löser sig resten.
Väldigt fin och romantik helg. Är så tacksam 🙏
Det är verkligen glädjande att läsa klarsynta inlägg där du reflekterar över din situation! :) Och fint att det blev en bra helg.

Sakta men säkert har det blivit sämre igen. Telefonen med massa frågor och jag orkar inte svara på allting hela tiden. Gränsdragningar igen. Jag måste INTE vara tillgänglig 24/7 inackorderingar, kunder eller var det är men jag ORKAR INTE ha alla svaren precis hela tiden. Varför kan man inte fråga en måndag förmiddag istället för?
Sen blir jag förbannad på mig själv också. Varför lämnar jag ut nummer för. Jag menar inte för jobb utan annat. Klarar inte av Messenger heller för där spårade det ur.
Det spårar fan på alla håll hela tiden jag blir tokig :rage:
Andas en sak i taget.
Fråga om träff i veckan. Och nu ser han att jag har sett. Men jag ORKAR inte svara. Inte någon om nånting.
Kan alla bara hålla käften och lämna mig ifred 😭

Sakta men säkert har det blivit sämre igen. Telefonen med massa frågor och jag orkar inte svara på allting hela tiden. Gränsdragningar igen. Jag måste INTE vara tillgänglig 24/7 inackorderingar, kunder eller var det är men jag ORKAR INTE ha alla svaren precis hela tiden. Varför kan man inte fråga en måndag förmiddag istället för?
Sen blir jag förbannad på mig själv också. Varför lämnar jag ut nummer för. Jag menar inte för jobb utan annat. Klarar inte av Messenger heller för där spårade det ur.
Andas en sak i taget.
Fråga om träff i veckan. Och nu ser han att jag har sett. Men jag ORKAR inte svara. Inte någon om nånting.
Blocka personen som frågade om en träff om du inte orkar säga nej?

Andas en sak i taget.
Jag tror du kan ställa in på telefonen vilka nummer som ska komma igenom vid vissa lägen. Jag är inte så teknisk men om du har någon i din närhet som är det så kan ni säkert ställa in så att kundnr inte kommer igenom vissa tider på dygnet och helger. Men då får du antagligen märka de kontakterna på något sätt.

Kollar imorgon.
Ska kolla upp balans också. Det ska bli veckans projekt - balans.
Har även beslutat att vara nykter måndag till och med fredag. Sen får jag ta ett nytt beslut inför helgen. Till fredag kommer jag fixa att vara nykter.

Kollar imorgon.
Ska kolla upp balans också. Det ska bli veckans projekt - balans.
Har även beslutat att vara nykter måndag till och med fredag. Sen får jag ta ett nytt beslut inför helgen. Till fredag kommer jag fixa att vara nykter.
Och inför ett nytt beslut att vara nykter (eller om du vacklar) så tänker jag att du borde läsa ditt vettiga och självreflekterande inlägg ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30