Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Jag skrev förresten idag till den där personen jag nämnde att jag var sjuk. Tänkte att jag får betänketid då men istället har jag fått massor med fler meddelanden och han har även försökt att ringa.
Jag kan ju inte blocka honom nu det vore elakt. Han har ju inte gjort något?
Men jag känner samtidigt att jag vet inte

Jag skrev förresten idag till den där personen jag nämnde att jag var sjuk. Tänkte att jag får betänketid då men istället har jag fått massor med fler meddelanden och han har även försökt att ringa.
Det kan du visst, bara gör! Han överlever.

Jag tänkte på en sak förresten, att så fort din partner nämnde något om att man väl kan ha tinder för att hitta vänner(högst tveksamt dock, finns andra appar för sånt) så tog du DIREKT möjligheten att försöka nysta i gränsdragningar mellan vad som är vänskap och vad som kan räknas som otrohet. Ungefär som när du blivit lite som en målsökande missil vad gäller att hitta strategier för att få dricka när suget tagit över helt. Nu känns det som att du gör det svårare för dig själv, jag tror du fattar att det enklaste vore att säga nej.

Ju trassligare man väljer att göra sitt liv, desto besvärligare blir det.

Jo det behöver inte bli mer trassligt än det redan är. Men samtidigt kanske jag vill han någon vid sidan om lite ibland och jag tänker att det är väl ingen stor grej egentligen?
Det är väl helt individuellt hur pass stort man tycker det är. Din särbo verkar väl inte vilja ha annat än monogamt förhållande.
För rätt många hade det nog varit en total dealbreaker om ens partner i monogam relation gör så.

Fast vem har sagt att vi måste ha sex ens?
Jag vågar inte fråga partner om detta just nu är för svag. Men jag tänkte på det han sa att det är bra jag träffar mina vänner mer än vad jag gör. Sen märker jag på honom att han blir obekväm om det inte är en tjejkompis vilket för mig känns jättekonstigt att det ens ska vara en grej. Jag menar han får ju umgås och vara med vilka han vill. Jag bryr mig inte. Förutom en ”vän” till honom som jag tyckte behandlade honom som skit. Så den personen har han inte kontakt med längre.

Jag vågar inte fråga partner om detta just nu är för svag. Men jag tänkte på det han sa att det är bra jag träffar mina vänner mer än vad jag gör. Sen märker jag på honom att han blir obekväm om det inte är en tjejkompis vilket för mig känns jättekonstigt att det ens ska vara en grej. Jag menar han får ju umgås och vara med vilka han vill. Jag bryr mig inte. Förutom en ”vän” till honom som jag tyckte behandlade honom som skit. Så den personen har han inte kontakt med längre.

Fast det är väl inte vänner om det är random folk från dejtingsidor?

Jag tycker mitt liv känns segt. Det är som att efter jag slutade dricka så är det ett stort hål inne i mig och jag vet inte vad jag ska fulla upp det med.

Fast hade du inte träffat personen på Tinder och hade tänkt ha andra intentioner än bara vänskap?

Jo det behöver inte bli mer trassligt än det redan är. Men samtidigt kanske jag vill han någon vid sidan om lite ibland och jag tänker att det är väl ingen stor grej egentligen?
Faktum är att det i ditt fall lätt hänt blir en stor grej, du håller på och försöker bli nykter samtidigt som du brottas med 500 andra problem(typ) där du oerhört lätt tappar fattningen för tillfället. (Tänker på inlägget där du blev arg för att telefonen ringde.)

Att trassla till det på relationssidan med en partner som sagt vad han vill, det är bra dumt och kommer inte hjälpa dig framåt. Det är inte farligt att ta det lugnt och låta saker vara tills dess att man faktiskt kan tänka nyktert på konsekvenserna.

(Sen för den delen, en kille som messar och ringer flera gånger under en dag för att "träffas"? Om han är så på har han definitivt bara sex i tankarna, tro inget annat.)

Jag tycker mitt liv känns segt. Det är som att efter jag slutade dricka så är det ett stort hål inne i mig och jag vet inte vad jag ska fulla upp det med.

Det här är centralt just nu. Naturligtvis är det ett stort hål som du dövat och dövat med alkohol. Nu behöver du hitta strategier för att hantera det, inte hitta ytterligare distraktioner för att låtsas att det inte finns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama