Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Fast vem har sagt att vi måste ha sex ens?
Jag vågar inte fråga partner om detta just nu är för svag. Men jag tänkte på det han sa att det är bra jag träffar mina vänner mer än vad jag gör. Sen märker jag på honom att han blir obekväm om det inte är en tjejkompis vilket för mig känns jättekonstigt att det ens ska vara en grej. Jag menar han får ju umgås och vara med vilka han vill. Jag bryr mig inte. Förutom en ”vän” till honom som jag tyckte behandlade honom som skit. Så den personen har han inte kontakt med längre.
Om du tänker riktigt noga efter så fattar du nog att han menar precis vad han säger - att det är bra att du träffar dina vänner mer än du gör. Du fattar nog också att en ny manlig bekantskap som är funnen på en datingapp och som du aldrig ens träffat (?) inte ingår i det som din partner menar som "dina vänner". Hur mycket ska du ljuga för dig själv?

Senast ändrad:
Jag tycker mitt liv känns segt. Det är som att efter jag slutade dricka så är det ett stort hål inne i mig och jag vet inte vad jag ska fulla upp det med.
Du har varit nykter i en månad. Då du är mera stabil i din nyktra vardag kan du se dig efter nåt som ger mera kvalitativt livsinnehåll. Jag är säker på att lösa (sex)förhållande inte är det du behöver till det - varken nu eller sen.

Jag vågar inte fråga partner om detta just nu är för svag. Men jag tänkte på det han sa att det är bra jag träffar mina vänner mer än vad jag gör. Sen märker jag på honom att han blir obekväm om det inte är en tjejkompis vilket för mig känns jättekonstigt att det ens ska vara en grej. Jag menar han får ju umgås och vara med vilka han vill. Jag bryr mig inte. Förutom en ”vän” till honom som jag tyckte behandlade honom som skit. Så den personen har han inte kontakt med längre.
Snälla, nu gör du sådär igen. Tänjer på gränser på ett nästintill patologiskt sätt. Stanna upp och landa lite!

Nu försöker du igen få oss att "godkänna" dina skadliga beteenden, förr var det köra full och nu är det att vara otrogen mot din partner. Du vet mycket väl att det skulle såra din partner om du hade någon på sidan. Det är bara du som kan bestämma dig för om du vill såra honom eller inte.

Försök inte lägga det på oss andra här på Buke. Då utnyttjar du oss också.

Nu försöker du igen få oss att "godkänna" dina skadliga beteenden, förr var det köra full och nu är det att vara otrogen mot din partner. Du vet mycket väl att det skulle såra din partner om du hade någon på sidan. Det är bara du som kan bestämma dig för om du vill såra honom eller inte.

Försök inte lägga det på oss andra här på Buke. Då utnyttjar du oss också.
Det är klart att beslutet hur jag ska göra är mitt och ingen annans. Jag luftar mina funderingar bara här. Behöver inget godkännande. Men visst blir jag osäker av era inlägg. Så i viss mån påverkar ni mig. Men själva beslutet är upp till mig.

Jag brottas mellan så många olika tankar och känslor samtidigt. Idag är det ingen bra dag för beslut av nånting så mycket vet jag.
Grejen är väl att det i regel är så, en ganska färsk nykterhet är ingen bra period att fatta stora beslut i. Och det är ganska lätt att byta ut ett beroende mot något destruktivt som påminner om det. Det må så vara att det är mycket möjligt att du aldrig kan känna dig tillfreds i en monogam relation, men just nu är nog inte läge att komma underfund med det. Inte på det sättet du gör, att gå från en stund till att verka ganska tillfreds med att det är som det är, till att ganska tvångsmässigt hitta förmildrande omständigheter (typ vän/otrohet?) som är rena motsägelser mot vad du sagt innan. Varför skulle du bara vilja ha någon lite vid sidan om som du bara är en VÄN med, varför skulle det ens vara på sådan om då etc. etc. Och det går fort från en punkt till en annan.

Grejen är väl att det i regel är så, en ganska färsk nykterhet är ingen bra period att fatta stora beslut i. Och det är ganska lätt att byta ut ett beroende mot något destruktivt som påminner om det. Det må så vara att det är mycket möjligt att du aldrig kan känna dig tillfreds i en monogam relation, men just nu är nog inte läge att komma underfund med det. Inte på det sättet du gör, att gå från en stund till att verka ganska tillfreds med att det är som det är, till att ganska tvångsmässigt hitta förmildrande omständigheter (typ vän/otrohet?) som är rena motsägelser mot vad du sagt innan. Varför skulle du bara vilja ha någon lite vid sidan om som du bara är en VÄN med, varför skulle det ens vara på sådan om då etc. etc. Och det går fort från en punkt till en annan.
Ja du har nog kanske rätt. Jag ska försöka att inte vara otrogen iaf.
Har förövrigt duschat och ätit lite nu så är på bättringsvägen redan 🙏

Ja du har nog kanske rätt. Jag ska försöka att inte vara otrogen iaf.
Har förövrigt duschat och ätit lite nu så är på bättringsvägen redan 🙏
Först och främst tror jag att det kan vara bra att du blir medveten om att du uppvisar ett väldigt likartat beteende gällande resonerande om att dricka när du är desperat, och gällande att dejta fler. Och som jag sa stanna upp lite, liksom huuur gärna vill du träffa just den här människan egentligen och hur mycket försöker du bara kompensera för det där hålet inom dig du skrev om? Försöker du fly från jobbiga känslor genom att distrahera dig med någon annan? Menar alltså inte att du behöver svara på de här frågorna här, men tänker att de kan vara bra att fundera på.

Jag skrev till tindermänniskan och förklarade hur jag kände och att jag inte vill gå bakom ryggen på min partner som jag älskar. Att jag har ett alkoholberoende som jag aktivt jobbar på att bli fri ifrån.
Jag önskade honom lycka till med sökandet och att han verkade vara en fin person. Att jag måste tyvärr blockera för klarar inte av en konversation när jag inte mår så bra.
Typ så skrev jag och sen blockat.

Jag skrev till tindermänniskan och förklarade hur jag kände och att jag inte vill gå bakom ryggen på min partner som jag älskar. Att jag har ett alkoholberoende som jag aktivt jobbar på att bli fri ifrån.
Jag önskade honom lycka till med sökandet och att han verkade vara en fin person. Att jag måste tyvärr blockera för klarar inte av en konversation när jag inte mår så bra.

Jättebra!! 🙏 hejja dig karamellen!

Bravo! 👏👏👏

Bravo.
:banana: :banana::banana:

Vilket ärligt meddelande, både till honom och till dig själv! <3

Har flera gånger under dagen tänkt att nej tänk inte så här!
Nej sluta! Det räcker.
Blandat med positiva tankar. Sen nattsvarta.
Detta gör mig väldigt förvirrad. Frågar någon mig hur jag mår så vet jag inte vad jag ska svara. Kroppen känns sjuk men huvudet känns som om den skulle behöva en om programmering.
Tog inte medicinen mot alkohol i morse för ville se om det var den som gjorde mig dålig men jag har varit dålig ändå.
Inget överdrivet sug. Inga maniska tankar. Ingenting. Men en tomhet som inte går att fylls på något sätt speciellt inte när kroppen sviker. Hoppas mår ännu bättre imorgon för jag står inte ut att vara så här inaktiv. Har sovit en massa och när jag var i stallet blev jag helt slut för helt vanliga saker.

Har flera gånger under dagen tänkt att nej tänk inte så här!
Nej sluta! Det räcker.
Blandat med positiva tankar. Sen nattsvarta.
Detta gör mig väldigt förvirrad. Frågar någon mig hur jag mår så vet jag inte vad jag ska svara. Kroppen känns sjuk men huvudet känns som om den skulle behöva en om programmering.
Tog inte medicinen mot alkohol i morse för ville se om det var den som gjorde mig dålig men jag har varit dålig ändå.
Inget överdrivet sug. Inga maniska tankar. Ingenting. Men en tomhet som inte går att fylls på något sätt speciellt inte när kroppen sviker. Hoppas mår ännu bättre imorgon för jag står inte ut att vara så här inaktiv. Har sovit en massa och när jag var i stallet blev jag helt slut för helt vanliga saker.
Inte kul att vara sjuk, men det blir vi alla lite då och då. Ta det lugnt några dagar och tillåt dig själv att vila så mår du säkerligen prima igen snart :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 679
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Guldfasanerna