Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️

Partner vill att han och jag ska åka iväg idag en sväng så det blir restaurangbesök och hotellövernattning eftersom det var så länge sedan vi gjorde något sådant och det gäller att passa på när både han och jag har ledig morgon imorgon.
Jag vet inte vad jag vill om nånting.

Vill du inte så åk inte. Du måste börja ta hand om dig själv, sätt dig i första rummet.
Man måste inte hålla på pleasa andra hela tiden.

Rent krasst är det värre om jag dricker i smyg än är med någon annan. Fast båda är lika dåliga fast på olika sätt.
Jag borde tagit bort kontot själv men det kändes helt omöjligt. Lite som med alkoholen faktiskt. Som om det inte är riktigt jag som styr utan mer infall, dumma tankar och begär.

Bad partner ta bort mitt konto helt så det är raderat nu.
Känner mig dum och tom.
Han blev glad över beslutet. Men inte arg för de jag haft kontakt med.

Han kanske inte vågar bli arg med tanke på hur ostabil du verkar i humöret?

Tänker att du nog inte ska anta att han är okej med det bara för att han inte blev arg. Om han har sagt att det är okej är det naturligtvis en annan sak.

Han kanske inte vågar bli arg med tanke på hur ostabil du verkar i humöret?

Tänker att du nog inte ska anta att han är okej med det bara för att han inte blev arg. Om han har sagt att det är okej är det naturligtvis en annan sak.
Jag sa förlåt och att det var dumt och han sa att det inte gjorde något.
Jag tror han var lite lättad faktiskt. Han trodde jag skulle berätta att jag druckit eller nånting men det har jag inte gjort tack och lov.

Sen sa han att Tinder kan man ha för att hitta vänner.
Så fick en tanke att kanske det skulle funka för mig? Men risken är väl att det bara spårar ändå och leder till sex oavsett 😞

Jag tror han var lite lättad faktiskt. Han trodde jag skulle berätta att jag druckit eller nånting men det har jag inte gjort tack och lov.

Så fick en tanke att kanske det skulle funka för mig? Men risken är väl att det bara spårar ändå och leder till sex oavsett 😞
Det låter ju inte riktigt som att det är nya vänner du sökt alls, så att ens se det som en "möjlighet" kommer nog bara försätta dig i en situation där du har för många alternativ och det blir kaos igen. :)

Jag funderar lite på vart gränsen går mellan vänskap och otrohet.
Jag tycker inte att jag varit otrogen.
Jag har hela tiden älskat partner mest. Han är den som är mig närmast hjärtat.
Han tycker att otrohet är att ha sex med andra. Och det är kanske den vanligaste definitionen. Men det är ju honom jag vill dela livet med. Alltså är jag trogen honom.

Han tycker att otrohet är att ha sex med andra. Och det är kanske den vanligaste definitionen. Men det är ju honom jag vill dela livet med. Alltså är jag trogen honom.
Gränser är ju olika i olika relationer, men det funkar sällan om man har helt olika definitioner...

Det kan ju vara olika för olika människor men det är vettigt att åtminstone respektera sin partners åsikt.
Alltså den som har hårdast gräns för otroheten. Passar det inte så får man dela på sig.

Tinder är en dating-app till 99 % och ingen vänskaps-app.

Extremt sug i detta nuet. Hatar detta. Men alkohhelvetet ska inte vinna. Inte idag och inte sen heller.
Vill inte åka men måste. Måste vara normal. Det är det enda vettiga.
Jag ska vara glad. Nykter och glad.
Fantastiskt ska jag vara. Älskvärd. Ingen idiot.
Jag ska ge allt och lite till.

Extremt sug i detta nuet. Hatar detta. Men alkohhelvetet ska inte vinna. Inte idag och inte sen heller.
Vill inte åka men måste. Måste vara normal. Det är det enda vettiga.
Jag ska vara glad. Nykter och glad.
Fantastiskt ska jag vara. Älskvärd. Ingen idiot.
Jag ska ge allt och lite till.
Ge inte mer än vad du klarar av. Ingen förväntar sig perfektion. Din besatthet av att allt ska vara perfekt sätter mer käppar i hjulen än ger dig något positivt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama