Liverpoolstång

Sv: Liverpoolstång

snigelfarmor skrev:
hur mycket får jag tjäna?

..innan du måste börja skatta?

Tja... 1 kr:crazy:

Om du med "tjäna" menar - gå med vinst.

I ditt första exempel skulle du sälja videon mot bara fraktkostnad (och - förmodar jag - tillverkningskostnad) vilket gör att du inte skulle få någon vinst att beskatta!

om jag inte redovisar min vinst då, utan säljer svart på buke, visst kommer jag snabbare få en henk sele då?

Ja, om du säljer svart går det ju fortare att få ihop pengar till sele och vagn...:angel: om inte skattemyndigheten "kommer på" dig, då blir det förutom den skatt du skulle ha betalat även 40 procent till i straffskatt....:eek: och kanske åtal om det gäller nog mycket pengar...:eek:

Fast om du startar företag och ska göra en körfilm så kan du köpa in sele och vagn som inventarier till ditt företag, för de behövs ju för att du ska kunna göra filmen och få några intäkter!:idea:

avdrag!! Bra tänkt, och visst måste man ha en sele för 20000 för att filmen ska bli bra. För skitsele har jag redan en, möglig och äcklig är den, men det ska den va så folk förstår hur hemsk den är :)

Ja självklart måste selen kosta minst 20000 kr för att din film ska bli bra!:rofl:
Jag har heller aldrig hört någon som fått nekat avdrag från skatteverket med hänvisning att de kunde ha köpt en billigare inventarie med samma funktion:smirk:

Hur mycket måste vagnen minst kosta för att filmen ska bli bra???:angel:

minst 75000, Minst! Undrar vad jag får för det..en hel drös med prärievagnar kanske? eller cirka 10 slädar, 20 rockarder och 80 skitselar. Vilken dålig film det blir då..

Haha!
För 25000 kr får du väl en Tärnsjö sele :D

Ja du måste ju ha en god uppsättning!
Även loksele, arbetshäst, skogsvagn, liten ponny, skruttig vagn, travhäst, tävlingshäst i körning har du ju på G :D :bump:
Så du kan visa olika körinriktningar! :smirk:

Kanske börja lite med olika bett oxå? Sadelinpassning? Ridsporter? :idea:

The imagination never ends :D

/L

skruttig vagn har jag! lokselar i massor! Vad väntar jag på? Synd bara att jag inte vet hur man gör en film. Man kanske ska söka sig en kompanjon? Någon intresserad?

Jag köper, tala bara om när den är klar!
Och jag lovar att inte skvallra för skattmasen :rofl:
Lotta

:bump: jag är med!! :D

Vi får leta sponsorer!
Kungen? Göran Persson kanske!
Haha Hööks skulle väl vara glada om vi gjorde film med deras skitsele!
Inte skulle vi tala om att det är en negativ film om selen :devil:

Vi måste ha sådana som gör stunts!
Vi vill ju inte riskera något själva med våra ögonstenar :smirk:
O det är ju klart vi måste ju arrangera en körolycka! Där den hemska dåliga o billiga skitselen går sönder och "hemmabygget" till vagn mister ett hjul! :eek:
:D

/L

Jag kan filma! haha...jag kan movie maker, och det måste ju ge en riktigt bra film det!! :rofl:

haha, stunts! aaahaha. jag dööör!

Jag kan köra! Jag ska ha svarta tygtömmar, skitsele med en gjord, min gamla rostiga hudik med två olika hjul på (!) och ingen svängel, bakvikt.
Tumvantar på händerna, och 3 barn med mig, hunden springer bredvid, det tjocka milda bettet ska gärna sticka ut några cm, och så ska jag ha nosludd överallt!

Vem vill offra sin häst? Ska vi fråga om den här får ställa upp?

Senast ändrad av en moderator:

När kan vi börja filma!?
Den där blir en bra kandidat :smirk:
Fast frågan är väl vilka som ställer upp som stunts till de lite "allvarligare" scenerna (dödskrachen tänkte jag säga med det är ju att ta i :o :crazy: ) :D :rofl: :p

/L

Liknande trådar

Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 270
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min ena lilla behöver snart klippas igen och kommer då frysa. Hon har sedan ett tid ratat de stickade tröjorna och en annan i något...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka