Live World cup dressyren

Sv: Live World cup dressyren

Isabell 200 misstag, stannade i alla piaffer, missade en bytesserie mm 69, nått %

Det gäller ju att man har rätt namn i världskuppsdressyren...

KL
Såg att både Patrik och Tinne inte rider på sina förstahästar. Hur kommer det sig? Eller det kanske är så pass få som slås ut i den här rundan inför küren att de inte är oroliga?

Patrics Scandic har varit skadad och därför väntar han med honom till utesäsongen.

Ang Tinne så tror jag att denna numer är förstahästen.. Han verkar gillas bättre av domarna än Favourit.

Än så länge ja.. snart kan väl inte heller den piaffa som alla andra hästar hon har gått igenom :angel:

Hur kort är inte italienskan? Dvärg typ :D

För övrigt så vill jag ha Isabells ökade trav, på VARENDA häst hon ridit. Vilken balans, vilka bakben.... helt sjukt.

Damon Hill är ju bara så härlig.

Kan inte vara lätt för tyskarna idag när förbundskaptenen gått bort.

För övrigt tycker jag den manliga kommentatorn på SVT Play kan hålla käften.

Visst är det Italienskan som hade svarta ridbyxor med röda revärer och annan hatt och kavaj än ''standarden''? Lite kul med nåt annat.. :D

33017953.jpg

33017952.jpg

Senast ändrad:

Nja hon är tvungen att rida i uniform eftersom hon är anställd av italienska militären. Betydligt vanligare dock att se det inom hoppningen och fälttävlan.

Coolt! lyxigt även för den italienska militären att ha en så skicklig ryttare

Men den polska ritten?? hur kunde den ändå komma upp i godkända procent? Var grunden (formen) tillräcklig för klassen, nej det tycker jag inte!

Minderhound kom också upp i för bra procent enligt mig, han satt med sporren i varje steg typ

*kl* Intressant att det är ett jättestort grundfel enligt Gunilla att hästen gapar när polacken rider men inte när Adelinde rider :grin:

Fast hon sa ju att det var fel när Adelinde red också, men att den hästen gjorde så mkt saker bra/fantastiskt att man nästan kunde bortse från det...

Ja det är riktigt dåligt... samma fel bör väl behandlas lika:confused:

Damon Hill är än så länge favoriten, men det hoppas jag ändras om cirkus 10 min:laugh:

Adelinde kraftigt överbetald....

Isabelle Werth, vad gör människan ? Efter Globen har hon förvisso redan tappat min "respekt" som hon hade sen Fabiennetiden, men de här va väl ändå riktigt dåligt, och såg aldrig bra ut ens från att hon kom in på arenan...

Första Danskan imponerade... Och sen va de den där mörka svettfuxen med tyskan på ryggen :love: ... (Känns lite lyxigt att kolla dressyr på jobbet ;) )

kl

Gillade Richards ridning, eftergifer och inget pickande med sporrar. Sen godisen efter ritten var sååå gulligt!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 298
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar