Litet dilemma

pimy

Trådstartare
Jag måste göra praktik för att bli behörig till Djursjukvårdarutbildningen och tänkte försöka få praktiken på en distriktsveterinärstation. Frågan är bara hur jag ska göra när jag ska söka praktikplatsen. Jag ska alltså inte gå via AF då jag antagligen måste säga upp mig från mitt fasta jobb för att kunna börja praktisera gratis. Låter kanske dumt men vad gör man inte för sina drömmar... :smirk:
Så till mitt lilla bekymmer; Ska jag ringa eller skriva brev och söka praktiken? De har telefontid en timme på morgnarna innan de åker ut på uppdrag (och jag tycker inte att jag kan ringa på någon veterinärs mobil när de är ute i fält) och då känns det lite dumt att ringa och uppta dyrbar telefontid från folk som ringer i "riktiga" ärenden, så de blir sura för det och får jag inte praktiken för det... och skriver jag ett brev så lägger jag ju över bollen på dem och då måste ju de ta kontakt med mig och de kanske de inte tar sig tid med att göra för en praktikant... Eller ska jag rent av kontakta någon annan instans, tex jordbruksverket som är arbetsgivare åt veterinärerna och ställa frågan till dem?

Vad hade ni gjort??

Sv: Litet dilemma

Hejsan!
jag hade nog åkt dit å pratat med dem personligen! Jag har oxå praktiserat på en veterinärklinik tidigare då även jag hade planer på att bli djursjukvårdare. Jag gick dit å pratade lite med dem å det var inga problem, de hade praktikanter där med jämna mellanrum så det var bara å ställa sig i kö. Detta var iofs på en privat hästklinik (tror jag iaf...) så det kanske är annorlunda. Men jag hade gått dit å presenterat mig för då får de ju oxå en chans att se hur trevlig du är! :) Jag hade iaf helt superkul under min praktiktid! :bump: :banana:
Lycka till!

Sv: Litet dilemma

Ring dem, tala om snabbt vad det gäller och be dem kontakta dig när de har möjlighet att prata. Så hade jag gjort.

Och inte lita avis på dig, jag vill också bli djursjukvårdare och praktiken är inga problem att fica, men den måste finansieras och där går det inte. Och gratis betalar ju tyvärr inte mina räkningar =(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix