Liten tävling...

Gnist

Trådstartare
Hur många olika färgbeteckningar för hundar finns det?

Kom igen och vässa geniknölarna nu :banana:

Sv: Liten tävling...

Får man kolla på baksidan av en stamtavla? :angel: Lite hjälp på vägen måste man ju få :D

blue merle, trefärgad, blenheim och sobel är dom jag kommer på just nu. Hittar ingen stamtavla att tjuvkika på :crazy:

Mulles_matte skrev:
blue merle, trefärgad, blenheim och sobel är dom jag kommer på just nu. Hittar ingen stamtavla att tjuvkika på :crazy:

Glöm ej labbefärgerna; gul, svart, brun (leverbrun) ;)

//E

Min är ju skitenkel, bara en enda färg, Black and Tan.

Men jag kan ju fylla på med lite andra färger också
Svart
Grå
Blå
Gul
Röd
Apricos
Blue Roan
Brindle
Peppar & Salt
Svart & Silver

*lånar*

:o Ni behöver inte rabbla färgerna.... Ber om ursäkt om jag var otydlig, men det var bara antalet färger jag var ute efter, så kom igen och gissa nu :)

Gnist skrev:
*lånar*

:o Ni behöver inte rabbla färgerna.... Ber om ursäkt om jag var otydlig, men det var bara antalet färger jag var ute efter, så kom igen och gissa nu :)

På baksidan av en svensk stamtavla utfärdad av SKK så finns 40 färgbeteckningar... om jag räknade rätt...

(Har stamtavlorna vid datorn)

Det är inte rätt svar..Tänkte vänta lite till innan jag avslöjar rätt svar ;)

haha jag tror att bara innom CC så finns det typ 200 olika! :eek:
(men det är på gång att ändras då många är ganska lika)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 510
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 763
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama