Liten lägenhet?

Sv: Liten lägenhet?

hm... *harkel* varför hoppar du på mej för? Jag svarade trådskaparen, inte dej!
Lägg ner attityden!

Colombia_Girl skrev:
hm... *harkel* varför hoppar du på mej för? Jag svarade trådskaparen, inte dej!
Lägg ner attityden!

Jag trodde du skrev till mig...Det var ingen attityd..Herregud folk på det här forumet verkar ha varken humor eller självkänsla. Tar illa upp för varje liten skitsak i livet..Lugna er nu..Du behöver inte bli sur för att jag skojade till det.

escodobe skrev:
Jag har läst dem. de är motstridiga.

Skulle aldrig ha min hund i en liten bur inomhus...det har jag skrivit..men du har tydligen inte sett det. Sen orkar jag inte tjafsa såhär eftersom folk inte får ha sina åsikter utan att andra ska störa sig. Det händer tydligen ofta här när jag läst även i andra trådar så är vissa ute för att skapa intriger..Jag skriver mina åsikter och och man tar åt sig är det ju bara så löjligt. Vi kan återgå till ämnet i tråden nu istället tycker jag. Ha din åsikt så har jag min..ok???!!!

Jag anser inte att det är lagom stort utrymme för en sån stor hund. Eftersom det är väldigt viktigt för hunden att gå iväg och få vila utan att ha dig inpå

Detta tolkar jag som att du tycker att hunden skulle må dåligt av att bo mindre

Calazirya skrev:
Detta tolkar jag som att du tycker att hunden skulle må dåligt av att bo mindre

Då har ni verkligen svårt att tolka andra människor..Men gör som du vill..

Flinisen skrev:
Jag anser inte att det är lagom stort utrymme för en sån stor hund. Eftersom det är väldigt viktigt för hunden att gå iväg och få vila utan att ha dig inpå. Tycker iaf att man skall överväga att skaffa en tvåa så hunden får möjlighet att vara ifred.

Jag tolkar också ovanstående som att du menar att hunden skulle må dåligt av att bo i en mindre lägenhet,
varför ska man annars överväga att skaffa en tvåa? :confused:

Eller så är det DU som skriver otydligt.

Om delar av detta forum missförstår dig så kanske det är dags att tänka på hur man formulerar sig i skrift..

Bara för att jag inte tycker det är lagom stort betyder inte att hunden mår dåligt...Eller hur??? Det är ungefär som att säga att en person är dum i huvudet bara för den inte kan läsa. För att ge er en liknelse.

Ok, men om hunden inte mår dåligt, på vilket sätt är det inte lagomt med utrymme?
Sedan får du gärna förklara varför du är totalt emot bur inomhus (nu menar jag alltså en öppen bur som hunden kan gå in och ur själv..)

Yeah skrev:
Ok, men om hunden inte mår dåligt, på vilket sätt är det inte lagomt med utrymme?
Sedan får du gärna förklara varför du är totalt emot bur inomhus (nu menar jag alltså en öppen bur som hunden kan gå in och ur själv..)

Jag vill att min hund ska kunna få vara ifred om han vill inte att han måste ligga inpå mig hela tiden. Dessutom tränar jag lydnadsgrund inomhus så därför vill jag inte krypa ihop i en liten futtig etta. Sen tycker jag att det är härligt med tomt och att han får springa omkring hur han vill på sommaren t ex. Jag är såklart ute och går och tränar och har mig ute men för mig är det viktigt med utrymme och jag vet att min hane inte skulle trivas i en liten lägenhet. Om hunden ändå kan gå ut och in i buren så varför ha bur??? Helt onödigt...Köp en härlig och stor Bia Bädd istället som hunden får vila i istället för en ful järnbur. Men som sagt jag sägaer bara vad jag känner och mina åsikter..om du har andra åsikter som du tydligen har så är det ju din ensak :) Jag accepterar dem men tycker inte lika.

min bur är av tyg, har en mjuk bädd och är ca 100 x 70 cm dvs tillräckligt stor för att även labben ska få plats att sträcka på sig. fördelen med buren är att jag enkelt kan ta med den och förvara hunden där. det blir en trygg plats där hunden kan slappna av. praktiskt på tävling, träning och vid övernattningar.

Fast argumentet att hundarna ska kunna vara ifred håller ändå inte riktigt, för även om det är en liten "fjuttig" etta så finns det hall,toalett,kokvrå/kök. Personligen bor jag tillsammans med hund och katt (om en vecka ännu en till person..) i en etta på ca 47kvm.
Min hund stormtrivs. Han har möjlighet att gå undan om han vill, vilket händer ytterst sällan. Då kan han antingen lägga sig i köket, hallen, toaletten eller i den öppna buren som finns i sovrummet/vardagsrummet. Fördelen enligt mig med en öppen bur inne är att det hela blir avdramatiserat. Hunden är van att lägga sig där och slappna av, och det är därför inga problem när hunden verkligen ska vara i bur. Man har även möjlighet att ta med den när man hälsar på hemma hos folk, och hunden har då alltid med sig "sin plats" och någonting bekant.

Senast ändrad:

cillamuffins skrev:
min bur är av tyg, har en mjuk bädd och är ca 100 x 70 cm dvs tillräckligt stor för att även labben ska få plats att sträcka på sig. fördelen med buren är att jag enkelt kan ta med den och förvara hunden där. det blir en trygg plats där hunden kan slappna av. praktiskt på tävling, träning och vid övernattningar.

Ja det kan jag förstå att han trivs där,,,Vad jag menar med bur är en hård ful stålbur .. Din bur lät ju bara skön.....*blev sömnig*

Yeah skrev:
Fast argumentet att hundarna ska kunna vara ifred håller ändå inte riktigt, för även om det är en liten "fjuttig" etta så finns det hall,toalett,kokvrå/kök. Personligen bor jag tillsammans med hund och katt (om en vecka ännu en till person..) i en etta på ca 47kvm.
Min hund stormtrivs. Han har möjlighet att gå undan om han vill, vilket händer ytterst sällan. Då kan han antingen lägga sig i köket, hallen, toaletten eller i den öppna buren som finns i sovrummet/vardagsrummet. Fördelen enligt mig med en öppen bur inne är att det hela blir avdramatiserat. Hunden är van att lägga sig där och slappna av, och det är därför inga problem när hunden verkligen ska vara i bur. Man har även möjlighet att ta med den när man hälsar på hemma hos folk, och hunden har då alltid med sig "sin plats" och någonting bekant.

Jo för mig håller det argumentet

Flinisen skrev:
Ja det kan jag förstå att han trivs där,,,Vad jag menar med bur är en hård ful stålbur .. Din bur lät ju bara skön.....*blev sömnig*

Vad spelar det för roll om det är en mjuk bur eller en stålbur? Så länge det finns en mjuk bädd inuti.

Men hur kan det göra det när hundarna fortfarande har en chans att gå undan och vara ifred?

Yeah skrev:
Vad spelar det för roll om det är en mjuk bur eller en stålbur? Så länge det finns en mjuk bädd inuti.

Gillar inte stålburar...Hårt och sånt usch

Yeah skrev:
Men hur kan det göra det när hundarna fortfarande har en chans att gå undan och vara ifred?

För att JAG tycker det är viktigt...Låt mig få ha min åsikt bara,,,,Jobbigt när man måste sitta och förklara sig hela tiden..Tänk dig själv om jag skulle låta dig utveckla allt som du skrev..Rätt irriterande måste jag säga.

Bukefalos är ett diskussionsforum, då får man räkna med att bli ifrågasatt. Så om det är någonting som du inte tycker håller i det jag skriver är du välkommen att be mig utveckla det, utan att jag för delen skulle tycka att det vore irriterande.

Yeah skrev:
Bukefalos är ett diskussionsforum, då får man räkna med att bli ifrågasatt. Så om det är någonting som du inte tycker håller i det jag skriver är du välkommen att be mig utveckla det, utan att jag för delen skulle tycka att det vore irriterande.

JO visst man ska diskutera men om någon har en åsikt tycker inte jag att man behöver ifrågasätta den. Man kan ju diskutera om vad man tycker olika men inte överdriva. Istället kan man respektera andras åsikter istället.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla I min flock ingår det tre Leonberger och en liten blandras. Åldrarna varierar mellan 6 mån och 9 år. Hur gör ni andra när ni...
Svar
13
· Visningar
3 009
Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart...
2
Svar
29
· Visningar
7 765
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Hej alla! Det är inte riktigt aktuellt att köpa hund just nu men kanske framöver. Har ni förslag och tankar kring vilken mellanstor ras...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 238
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 664
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar