Sofiplopp
Trådstartare
Frivilligt att svara, och anledningen till enkäten är enbart min egen nyfikenhet på vilka ni andra är!
1. Vilken häst/vilka hästar kör du?
2. Hur länge har du hållit på?
3. Har du kört in din häst själv?
4. Vad har du för sele och vagn?
5. Har du tävlat? I vad i så fall?
6. Vad har du för planer inför nästa år när det gäller träningen/körningen hemma etc?
7. Vad har du för tävlingsplaner inför nästa säsong?
8. Vad drömmer du om inför framtiden?
9. Vilken klubb tillhör du?
Här är mina egna svar:
Jag kör mest med mitt russ Frö (val f:92 e: Fridhems Jonatan - Rebus). Jag har också ett 2-årig russto som heter Hjördis (e: Jupard - Jesper). Samt en connemara som är utlånad eftersom han inte vill vara körhäst.
2. Hur länge ungefär har du hållit på?
Sedan hösten 1990, då jag gick med i Upplandskuskarna.
3. Har du kört in din häst själv? Hur många hästar har du kört in?
Jag har kört in Frö själv, och håller på att köra in Hjördis.
Jag körde också in connemaran själv, och allt gick bra tills en dag när han slog balut framför vagnen och satte ner bakbenet mellan draglinan och skakeln och fick ett frispel ... *hrrm* Nu ska han bli hopponny i stället - han har otroligt bra hoppstam och klipper vad som helst!
4. Vad har du för sele ...
Jag har en Zilco Debut syntetsele, det är en bröstsele med snabbkopplingar.
5. ... och vagn/vagnar?
Jag har en ombyggd ofjädrad rockard från Börjes i Tingsryd, en äldre motionsvagn för travare (full storlek) och en maratonvagn från Tidaholm som är för D-ponny. Den sistnämnda ska byggas om till en parvagn för B-ponny, och så hoppas jag på sikt ha råd med en gigg eller liknande, helst också från Tidaholmsvagnar.
6. Har du tävlat? I vad i så fall?
Brukskörning (för många år sedan ...) samt lätt klass i körning. Nu senast serietävlingarna i somras.
6. Vad har du för planer inför nästa år när det gäller träningen/körningen hemma etc?
Mitt då 3-åriga russto ska förhoppningsvis kunna gå i par med en kompis dartmoorsto, som är 7 år och duktig körponny. Båda är svarta och cirka 118 cm i mankhöjd. Dessutom ska jag köra par med Frö (som är lite större och ljusbrun) och dartmoorstoet, för att lära mig själv lite mer.
Ska också förhoppiningsvis fortsätta att köra för en tränare jag hittat som är jätteduktig.
Lätt klass på våren. KANSKE en medelsvår på höstkanten, men det är väldigt väldigt VÄLDIGT kanske det!
Jag ska köra fyrspann! *s* Nu är det bara en ponny till som saknas, ju!
2. Hur länge har du hållit på?
3. Har du kört in din häst själv?
4. Vad har du för sele och vagn?
5. Har du tävlat? I vad i så fall?
9. Vilken klubb tillhör du?
Här är mina egna svar:
Jag kör mest med mitt russ Frö (val f:92 e: Fridhems Jonatan - Rebus). Jag har också ett 2-årig russto som heter Hjördis (e: Jupard - Jesper). Samt en connemara som är utlånad eftersom han inte vill vara körhäst.
2. Hur länge ungefär har du hållit på?
Sedan hösten 1990, då jag gick med i Upplandskuskarna.
3. Har du kört in din häst själv? Hur många hästar har du kört in?
Jag har kört in Frö själv, och håller på att köra in Hjördis.
Jag körde också in connemaran själv, och allt gick bra tills en dag när han slog balut framför vagnen och satte ner bakbenet mellan draglinan och skakeln och fick ett frispel ... *hrrm* Nu ska han bli hopponny i stället - han har otroligt bra hoppstam och klipper vad som helst!
4. Vad har du för sele ...
Jag har en Zilco Debut syntetsele, det är en bröstsele med snabbkopplingar.
5. ... och vagn/vagnar?
Jag har en ombyggd ofjädrad rockard från Börjes i Tingsryd, en äldre motionsvagn för travare (full storlek) och en maratonvagn från Tidaholm som är för D-ponny. Den sistnämnda ska byggas om till en parvagn för B-ponny, och så hoppas jag på sikt ha råd med en gigg eller liknande, helst också från Tidaholmsvagnar.
6. Har du tävlat? I vad i så fall?
Brukskörning (för många år sedan ...) samt lätt klass i körning. Nu senast serietävlingarna i somras.
Mitt då 3-åriga russto ska förhoppningsvis kunna gå i par med en kompis dartmoorsto, som är 7 år och duktig körponny. Båda är svarta och cirka 118 cm i mankhöjd. Dessutom ska jag köra par med Frö (som är lite större och ljusbrun) och dartmoorstoet, för att lära mig själv lite mer.
Ska också förhoppiningsvis fortsätta att köra för en tränare jag hittat som är jätteduktig.
Lätt klass på våren. KANSKE en medelsvår på höstkanten, men det är väldigt väldigt VÄLDIGT kanske det!
Jag ska köra fyrspann! *s* Nu är det bara en ponny till som saknas, ju!