Liten hund som inte larmar?

Vi har bichon havanaise nummer två i familjen. Första larmade aldrig men hon var inte uppfostrad av oss. Nuvarande larmar tyvärr men vi jobbar på det. Oroligt trevlig, glada och lättsamma hundar annars. Älskas av alla. Lätt att hitta hundvakt. Dom kräver pälsvård även om man håller dom nerklippta men vi har inte haft problem med ögonen men vi klipper bort hår runt ögon,tassar mm.
Det finns stor följsamhet hos rasen vi behöver sällan använda koppel när vi går ut och vi går mycket och långt,,,,. . Såg att någon föreslog cocker. Har haft fyra cockrar i släkten också (svärföräldrarnas hundar som delvis bott hos oss) alla har larmat som tokiga dom har haft en energi som lätt gått över i skällande mycket svårare att få tyst på än havanaiserna.
Okej, tack för infon! Det står mellan havanaise eller italiensk vinthund.

Okej, tack för infon! Det står mellan havanaise eller italiensk vinthund.
Kan också säga att havanaiserna har varit förvånansvärt tåliga vid kyla. Långa promenader nu under vintern har inte varit nåt problem bara dom inte behöver stå stilla. Men dom avskyr slask . . . pälsen blir genomblöt och hunden fryser.

Alltså min vavva skäller aldrig, men jag antar att hon inte är riktigt normal :cautious:
mkt praktisk liten vovve, plus för att hon får plats i handväskan! :idea:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 499
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 915
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka