Liten hund som behöver bita på ben för tändernas skull, tips!

Sv: Liten hund som behöver bita på ben för tändernas skull, tips!

Kanske dags att borsta tänderna på henne då, lägger upp film här sen :eek: hon kommer gå bananas :D
Jag ger nåra alger också i maten men vette fasen om de hjälper!? Min hund är bara strax över året så ser inga superproblem ännu men bra att veta så jag kan förebygga :)
ursäkta igen för trådkap!!!

Mina hundar har fått bättre munhälsa sedan jag började med färskfoder. Nu får bara den lille färskfoder och han har väldigt fina tänder. Innan hade de lite tandsten då och då.

Tugg inlindade i kyckling brukar vara poppis!

Annars har Fresh Breath Clean Teeth Gel (tandkräm som inte kräver tandborstning) fungerat bra på min, har de jätte mycket plack från början tar den inte bort allt men i förebyggande....

kl

Vad kan jag ge åt min, som äter vingar på en halv minut? Vill ju ha nåt som räcker en stund. Visar allergi på nöt, svin, ren och älg. :grin:

Något rejälare än vingar?
Frysta kycklingben eller lår är större, tar mer tid och mer tugg.

Måste söka fram nåt sånt. Har provat det mesta, känns det som :cool:

Det är bara att söka i närmaste frysdisk :D
Jag har ju ganska små hundar, men det tar minsann en stund att gnaga i sig både kyckling och ben när de är frusna. Kanske typ 10 minuter i alla fall.

Det hade varit så skönt att ge henne ett ben som räcker en halv timme, eller en timme ens...:)

Jag vet, så tänker jag också. Synd att din är allergisk, det försvårar såklart.
Mina får märgben och andra benknotor ibland, men det är så himla opraktiskt att förvara dem. :o

Frysen i påsar! Bara att ta fram då det är tuggdags!

Jag fryser in min hunds mat i en kong. Han äter färskfoder, men det funkar ju med uppblött torrfoder också. Det tar honom ca 40 min att få i sig och han är väldigt målmedveten :p Det blir ju en del tugg och pill.

Det finns också olika ben att beställa från jopotima. Kanske finns nåt som passar där?

Åh! Vilken utmärkt idé! Det ska jag absolut göra! :bow::bow::bow: Hon äter ju rå mat, så lite mosad kyckling går utmärkt att frysa in.

Min är ju liten och äter väldigt lite mat. Så jag brukar dryga ut med rivna morötter så blir det lite mer att pilla med :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 394
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 937
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar