Liten hingst-större sto.

A

aana

Kan det funka ;) ? typ en hingst i shettisformat och ett sto i c-ponnyformat :angel: . Hörde att de brukar kunna klura ut hur de ska göra, men jag undrar :angel: .

Sv: Liten hingst-större sto.

ja det kan hända och har hänt. stoet kan lägga sig ner eller så kan shettisen ställa sig på en kulle eller annat föremål. vill dom det så brukar det gå. min shettis e på bete och där finns det en korsning mellan varmblod och shettis. vet dock inte om shettisen är pappan eller mamman. men jag gissar nog att varmblodet är mamman.

Förra året hade vi en kärleksaffär av det slaget i hagen. Stoet 1.50 grov typ och hingsten 1.117 :o I år har det nedkommit ett stoföl som idag vid 1½ m ålder är 1.10 hög :p
Vi skulle betäcka i grop var det tänkt med paret hade inte tid att vänta så stoet la sig ner och hingsten hukade sig........
Vad de kan de små liven :rofl:

Vi ville ha en viktbärande ponny med rolig färg som ska stanna i vår familj länge. Vi Betäckte vår kallblodstravare som är ca 150 cm med en homozygot knabstrup som är 107 cm. Hon är grov och han gracil. Efter många försök så bands hon slutligen upp och byggde upp med hamlbalar runt hennes bakdel så han klättrade upp och det funkade. Vi provade grop, backe och lite till...
Vi fick en liten gosse i mars som är prickig och över förväntan både storleksmässigt och exteriört.
:bump:

Måste man avelsgodkänna hingsten , för att få betäcka?
:confused:

:D
/Miriam

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka