Sv: Liten fundering.
Susan skrev:
Jag har svaret någonstan i hårddisken men att jag liksom 'glömt'
och efter ett tag upptäcker jag att jag övar på ngt jag egentligen lärde mig för flera månader sedan det har liksom bara ploppat bort.
det känner jag igen, haha, tränade för bo tibblin i oktober, och det var ett pass som gav mkt intryck och som vanligt så snappar man inte upp allt, men när jag satt och red på banan för någon vecka sedan så rundade hon sig inte i innersidan så jag flyttade henne uttåt lite samtidigt för att få loss henne, så kom jag på, javisst ja det sa han ju till mig att göra också..( så smart att man kommer på en övning igen 8 månader efter att man lärde sig den
)
Susan skrev:
Säg att du rider en övning längs en långsida, när du går ur den övningen anallyserar du då vad som inte blev bra och försöker bättra det inan du går in i övningen igen.
Gör du så hela passet?
Tja, oftast känner man redan innan man går in i tex en öppna om den ska bli bra eller dålig och om tex halva öppnan blir bra och sen börjar den bli lite rak så får man vara snabb att göra en volt eller fånga upp hästen innan det går så långt som att den blir rak, men om jag känner att där är något som inte stämmer så tänker jag snabbt ut vad det var som var fel och rättar till det innan jag går in i en annan öppna..
Är lite ödmjukare mot mig själv hemma än vad jag är på tävling för när jag går in på banan så är det ända som är i huvudet är att det ska funka!
var o tävlade på ett meeting för ett tag sedan och det var andra dagen och ponnyn blev lite överilad o laddad och då är det lätt att man blir lite passiv för att man är rädd för att det ska koka över.. men då skäller jag på mig själv och tänker : Rid!!! så här kan det inte se ut! Då tänker jag innan jag går in i öppnan att nu släpper du inte iväg honom så att han vinglar i början osv, osv, jag planerar min ridning på banan när jag är på banan, rörelse efter rörelse och går igenom exakt hur jag ska rida den..
Behöver jag säga att det är inte många gånger som jag har varit helt nöjd efter en ritt på tävling, är väldigt petig..