Liten fråga! Hur länge red ni?

Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Individuellt
Hade tur så jag kunde starta 100klass 3v före förlossning. Sista veckan var jag dock lugn pga foglossning.
Tycker att det även beror på hur god relation man har till sin häst med vad man kan "riskera"
Grattis Olga till förnyelsen i FT, fint att du hjälper till att ordna nösta generation:D

:eek:

Njä inte riktigt än faktiskt.

Men tanken har väl slagit någon gång och det är ju lika bra att vara förberedd :D
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

första garviditeten red jag till dagen innan förlossningen på min dponny, men iofs så gick jag bara upp 6 kg då så jag blev inte så otymplig ;). Denna gången red jag ungefär 4-5 månader in i grav, men det berodde mest på att jag inte hade ngn lämplig häst att rida på, ingen egen denna gången heller, annars hade jag nog ridit hela grav denna gången med, trots att jag gick upp nästan dubbelt så mkt.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag red sista gången i vecka 20, men kände mig för tung då. Nu har jag gått NER 10 kilo, men jag skulle ändå inte rida.. Nu är jag för trött och otymplig, och hästen är på betäckning.. Imorgon är det dags för ul nr 2 på henne, hoppas så att hon är dräktig.. Annars vettefan vad jag skall göra med henne..
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag red fram till ett par veckor innan förlossningen. Slutade mest för att jag hört att man blir så spänd i bäckenet annars. Rida var inga problem, det jobbiga var precis när jag hoppat av, svårt att gå för det gjorde så så ont i ljumskarna. Kan ju berätta att det var rätt svårt att klämma ut min lilla bebis, jag var otroligt spänd i muskulaturen.. :crazy: vet inte om det beror på ridningen eller inte. Jag red ganska intensivt även på slutet av graviditeten.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag red till för ca 5 veckor sedan, dvs till v. 32. Har kunnat rida längre men hästen skulle både tävlas av annan ryttare och sen vila och nu har jag för ont i ena höften för att tycka att det känns kul. Har dock inte haft några problem vare sig med otymplighet (är fortfarande rätt liten och har tre veckor kvar) eller foglossningar.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag tog min "sista" ridtur förra veckan. Är i vecka 26 nu. Har inte kunnat mer än skritta på flera veckor ändå...fick hållkänsla i magen ner mot ljumskarna och det känndes inte så skönt:(... Så nu har jag slutat helt, både ridning och mockning, tills bebisen kommit, Sen får vi se hur snabbt man är tillbaka i sadeln igen:smirk:

Tycker att det har varit svårt att inte kunna göra sina vanliga sysslor som vanligt när kroppen sätter gränser... svårt att vänja sig när man är van att alltid vara i farten. Men: varje liten spark från magen gör det lättare att acceptera!!! Jag ska ju bli mamma:bump:
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Med första red jag hela tiden fram till förlossningen, ganska intensivt med flera hästar om dagen. Inte så många snabbjobb då jag var lite tung men cantrade för fullt på banan iallafall. Tävlade LA dressyr i åttonde månaden men det skulle jag inte göra om. Det gjorde ONT.

Den här gången är jag bara hobbyryttare och har ridit aktivt fram till v 23 då jag red en "förenklad fälttävlan". Nu efter det har det bara blivit sporadiska uteturer mest för att jag är så förbenat lat och tycker att det är meningslöst att rida om jag inte har något mål att träna för. Vårsäsongen -08 är fortfarande lite för avlägsen för att det ska höja motivationen.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag ska snart upp och rida :bump: Är i v.29 och har 4 visningar inbokade på hästen så det blir en lite kort tur bara och visa henne lite.

Ska snart åka till stallet och börja putsa och göra henne fin :D
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

jag hade otroligt lätta förlossingar båda gångerna vilket jag tror berodde på ridningen....hmm intressant!
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

I vecka 30 började det kännas jobbigt, jag fick ont i bäckenet och tyckte jag blivit för tung för hästen.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

*knapplån*
Har ridit nu 3 dagar i rad, korta pass visat hästen i alla gångarter bara inget anstängande.

Och det känns på kvällarna och i trappan på väg ner från sovrummet på morgonen :( Det är så trist för det är så kul att rida och hästen går så otroligt bra. Idag hoppade jag faktiskt ett litet språng :angel:
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag red fram till vecka 38. lämnade dock över FT-tävlandet och en del "grovjobb" till en medryttare. Det svåraste var att ta sig av hästen med magen i vägen. Fick klättra av på staketet:D.

Sen var det många som sa till mig att jag kommer få en väldigt tuff förlossning för att jag red så långt in i graviditeten.

Nu hade jag en väldigt tuff och långdragen förslossning men jag frågade både barnmorskan och förslssoningsläkaren efteråt om de trodde att det berodde på ridningen och det trodde ingen av dem. Däremot sa de att jag kommer ha glädje av mina ridmuskler nu när det är dags att återhämta sig med knipövningar och liknande;). Så jag är nöjd med att jag fortsatte med ridningen så pass länge.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Nu hade jag en väldigt tuff och långdragen förslossning men jag frågade både barnmorskan och förslssoningsläkaren efteråt om de trodde att det berodde på ridningen och det trodde ingen av dem

Det där med att ridning skulle ge problem med förlossningen verkar vara en gammal förlegad myt, i alla fall enligt min barnmorska som tycker det är BRA om man fortsätter rida och behåller sin kondition :)
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Det är högst inviduellt, jag har bara 1.5 månad kvar men kan fortfarande både rida och cykla med hundarna :D. Däremot tar det emot PSYKISKT att sätta sig på en häst- ju större barnet blir desto mer medveten blir man om dess existens och utsatthet.. Jag känner mig osäker t.o.m. av att vistas i hagen!

Förstår precis vad du menar, och värre blir det. Jag red till dan innan förlossningen, men kunde aldrig ana att jag skulle bli så harig efteråt. Tänk vad hormonerna ställer till det.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag tycker att det blev bättre med tiden, det var värst i början då jag blev helt stel varje gång hästen tog ett felsteg. Men sen så intalade jag mig att det var större risk för olycka om jag blev sådär och att egentligen har inget förändras ridmässigt och då blev jag lugnare och säkrare som ryttare.

/Camilla
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag tog min "sista" ridtur förra veckan. Är i vecka 26 nu. Har inte kunnat mer än skritta på flera veckor ändå...fick hållkänsla i magen ner mot ljumskarna och det känndes inte så skönt:(... Så nu har jag slutat helt, både ridning och mockning, tills bebisen kommit, Sen får vi se hur snabbt man är tillbaka i sadeln igen:smirk:

Tycker att det har varit svårt att inte kunna göra sina vanliga sysslor som vanligt när kroppen sätter gränser... svårt att vänja sig när man är van att alltid vara i farten. Men: varje liten spark från magen gör det lättare att acceptera!!! Jag ska ju bli mamma:bump:
Sluta mocka? Varför?
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

det var vad de sa till mig på mvc innan också. Men kunde ändå inte låta bli att fråga BM efter förlossningen om det kunde ha samband. Och som sagt var det trodde hon inte.
 
Sv: Liten fråga! Hur länge red ni?

Jag red till vecka 26 då jag ramlade av och insåg risken med det hela. Hade före den avsittningen inte ramlat av på flera år så jag trodde väl inte att det skulle hända nu heller, men typiskt nog så gjorde jag det.
Jag var aningen nervös innan jag fick svar där inifrån.
Men nu jag brukar skoja med henne och säga att hon bara behöver ramla av 99 ggr innan hon kan rida.

/C
 

Liknande trådar

Hundträning Funderar på att investera i en spårlina, men är osäker på det här med längd. Velar mellan 10 eller 15 meter. Vilken längd har ni...
2
Svar
28
· Visningar
1 638
Senast: Tibialis
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 997
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 490
Senast: McFlurry
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 825
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp