Liten ego tråd, jul edition!

MrsScabtree

Trådstartare
Det har blivit en massa fotande över jul, både vardagliga "fin" bilder och så lite lydnad. Tyvärr blev sistnämda urkass kvalitet, men man ser ju vad det föreställer iaf. Om någon undrar varför jag har så hejdlöst mycket smink på mig när jag tränar hund så är det för att det var julafton och jag inte alls planerat att köra någon lydnad den dagen..jag hade dock lite dötid och en kameraman + lite lånade kläder så att jag kunde vara ute i kylan en stund :D.

Just detta passet vart inget märkvärdigt, lite fritt följ, lite inkallning och läggande under gång (dock ingen bild) innan det var dags för julmaten.

Fria följet börjar se rätt okej ut, hon ligger fortfarande på en hel del men har börjat hitta sin "plats" nu, hade önskat henne lite längre bak men vi kör vidare. Jag började ju om alltihop eftersom att jag inte vill ha ett klassiskt fritt följ alá IPO där hunden plogar och hoppar om vartannat. Nu dämpar jag tills positionen sätter sig och sedan trycker vi på gasen lite. Motor finns det gott om så sistnämnda blir inte svårt. Det finns gott om intensitet och energi så det släpper vi ut när det är fördigtyglat!

Tjuvstart!

DSC_2097.jpg

Då kör vi!
DSC_2116.jpg

Harley slappar lite vid sidan av

DSC_2126.jpg

DSC_2160.jpg

Sv: Liten ego tråd, jul edition!

Inte ska hon väl så jättemycket mer bakom än var hon är på bilderna?

Gulliga ni är...

Lita bladat från visiten i Åmål och så Harley som hade semester på julafton, men busade lite :D

DSC_2248.jpg

DSC_2258.jpg

I Åmål hjälpte Grima till med veden som skulle hämtas!

DSC_2569.jpg

The eyeeee!!!
DSC_2572.jpg

Att dra hem stockarna i skogen gick sådär, det vart mest en massa vrål :rofl:
DSC_2705.jpg

DSC_2603.jpg

Ah, frustrationen när stockarna är för tunga och matte är på väg därifrån...."Tjuuuuuut och Yyyyyyyl!"

Inte ska hon väl så jättemycket mer bakom än var hon är på bilderna?

Gulliga ni är...

Tack :D

Nej det börjar kännas bra där, det är mer att jag ofta får påminna henne om att inte trippa fram lite extra som hon så gärna vill..nu får man liksom göra lite "halvhalter" innan hon finner sig i att vara där hon borde. Lite ivrig :p

Vad kul att få se lite bilder. Hundarna är väldigt fina, börjar gilla de grå mer och mer. Harley är underbart söt:love:

Fina bilder! :laugh: Älskade bilden på Harley som latar sig bredvid er när ni tränar :D

Tillägg: Ska jag någonsin skaffa en schäfer så ska den se ut som Grima, annars kan det vara.

Senast ändrad:

Jamen himmel vilka fina bilder!!! Och ni ÄR jättesöta/vackra alla tre!
Håller med om den grå färgen, ursnygg, ser så ... riktighund ut!
Gott Nytt År! :laugh:

Jättefina bilder, jag håller med Gabbi, jag tycker att hon bra i position.
Hon är så vacker Grima, med sin gråa färg :love:

(Men för böveln, TA BORT LEKSAKEN UR HANDEN.... :angel:)

Jättefina bilder, jag håller med Gabbi, jag tycker att hon bra i position.
Hon är så vacker Grima, med sin gråa färg :love:

(Men för böveln, TA BORT LEKSAKEN UR HANDEN.... :angel:)

:o oj! Aj aj kapten, ska bli :D

Närå, jag brukar faktiskt ha väst på mig när jag tränar och då slinker leksaken (är det bara jag som tycker att det liknar en dildo?:angel:) ner där. På den jackan är fickorna för trånga och då blir det helt komiskt om jag ska slänga iväg leksaken lite käckt vid belöningen, det slutar med att jag står och rycker febrilt med en flåsande hund klängandes på mig som gör allt för att få smattra till i leksaken innan jag lyckas lirka upp den och kampa eller slänga bort, haha.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 588
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka