Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Swift är ju en tuff liten bil som får bra kritik för körglädje och verkar ha nöjda ägare.
Fiat Panda är liknande men tror att den får dra mindre (släpvikt). Swiften ligger på 1200kg om jag minns rätt. Återkom gärna med betyg, har tittat lite på den modellen.
Upp en storlek finns ju Golf 4motion.
Billig men kanske inte säkrast i klassen, Dacia Duster.
Audi har Quattro även i sina små A3 (samt motorstarka modeller av A1/s1). Tekniskt så är det Haldex fyrhjulsdrift istället för mekanisk (torsen samt krondiff) som sitter i de större modellerna. Satsar man på en A3 får man en riktigt fin bil med bra komfort och genomarbetad interiör men prisklass upp en nivå. Där finns ju roliga BMW 1-serie X-drive och lyxplastiga MB A-klass också.
Subaru XV är ju rätt tuff också, men har aldrig provkört.
Såg att begagnade Alfa Romeo Brera 4x4 (Q4) ligger bra till i pris, udda men så läcker!
Alltså det här med bilar..finns det något roligare!? =)
Mvh Thomas
Hur är hållbarheten?VW Golf! Jag är väldigt förtjust i min 2,0 tdi 4-motion.
Det är Haldex i Audi med tvärställd motor och Torsen i dem där motorn sitter rakt.Tekniskt så är det Haldex fyrhjulsdrift istället för mekanisk (torsen samt krondiff) som sitter i de större modellerna.
Har de övergivit syncro?VW är ju Haldex.
Det är Haldex i Audi med tvärställd motor och Torsen i dem där motorn sitter rakt.
Min V6a sitter rakt så den har Torsen.
Det är en tung, åbäkig och pålitlig konstruktion.
Jag skulle gärna ha Haldex.