lite uppmuntran

skorpannorpan

Trådstartare
Håller på med strålröta. Jag tjära och trycker in äcklig tjärgegga i strålens sprickor. det har varit värre och tjejen som äger honom har gjort ett jättejobb, nu är det bara "lite" kvar och det är där jag är nu, ska ha bort ALLT. hatar att man inte ser skillnad, skulle tagit före och efter kort som uppmuntran. har ni några "successstories" så jag får lite luft under vingarna igen?

Sv: lite uppmuntran

Håller på med strålröta. Jag tjära och trycker in äcklig tjärgegga i strålens sprickor. det har varit värre och tjejen som äger honom har gjort ett jättejobb, nu är det bara "lite" kvar och det är där jag är nu, ska ha bort ALLT. hatar att man inte ser skillnad, skulle tagit före och efter kort som uppmuntran. har ni några "successstories" så jag får lite luft under vingarna igen?
Tjära och hovkratsning är det enda som funkat tycker jag (och min hovis också) Ibland är gamla huskurer lite sega, men häng kvar, det kommer att försvinna;)

Pepp pepp :banana: pepp pepp. Man måste vara envis som synden så blir det bra i slutändan :D

Det tar tid, så kämpa på!! perfekta strålar har väl ingen häst, men det är ju jättebra att ni kommit så långt!! Min har strålröta lite konstant känns det som, håller efter med tjära, och det blir inte värre iaf! Hovisarna tycker hon har fina hovar jämt, så det kanske bara är jag som är nojig!!

haha samma här, hovis tycker att min pålle har jättefina hovar, jag tycker dom luktar (borrar in näsan i strålen typ), att dom är mjuka och mjöliga.

f#n, i min tanke kommer han alltid ha helt felfira hovar i sommar någongång..aaaaaagh!!! kommer bli flintis av detta, hela jag luktar rökt, fingrarna stinker och kläderna måste tvättas konstant om inte hela huset ska lukta som en burk hovtjära. för att inte tala om hur stallgången ser ut, den kommer iallfal inte ha röta när detta är över :smirk:

tacksam över alla peppisar!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 675
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 110
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat