Lite snabba tips tack!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Girasol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 438

Girasol

Trådstartare
Hej och hå, idag ringer telefonen och vår lånemärr som inte står stallad här, har idag börjat brunsta. Har jagat ägaren i veckan och utan resultat.....

Då vi har allmän sjukstuga ( har 4 sjuklingar i stallet, sårskador, hovböld samt sjuk fölunge) har mina hingstfunderingar helt legat av sig och nu helt plötsligt måååste jag bestämma mig..

Vad skulle ni valt för hingst efter följande beskrivning på märr?

Highlight -Mowgli- Niarchos- Negresco-Heimdal

165 cm över marken. Trevlig typ helt ok ben. Något stort huvud. Rör sig trevligt men är storgalopperad. Framåt i ridningen.
Tävlat 1.35.
Det är en hopphingst vi söker.

Har VDL Sheraton i åtanke samt ev. Camaro M (fast det finns nog ganska många camaro-highlight) alt. en hingst med mycket fullblod i.

Gira :banana:

Sv: Lite snabba tips tack!!!!

Ber om ursäkt för att jag inte svarar direkt på din fråga men jag tror att er lånemärr är efter samma mamma som min -06:a. Du råkar inte ha någon bild.

Sedan ett litet tips, Indoctro kanske?

Efter att jag nyligen sett två trevliga Calido I avkommor är jag lite nyfiken på den linjen, så jag skulle nog välja Camaro M.

jag gillar ju Calido jag också. Men har en märr efter honom samt 2 avkommer som hon producerat...

Tankarna mot Camaro är väl just att det finns ganska många camaro-highlight, för är bl.a. stammen.

Har sett en helt suverän Cagancho-avkomma idag. Där kommer du åt Calido-blodet men lite annat än Camaro?

Den var stor men väldigt ädel. Väldigt vacker huvud, kanon halsansättning och hoppade mycket trevligt! Traven var också mkt bra. Galoppen för dagen väldigt spänd men vid hoppning blev den bra!

Cagancho är dessutom nästan 40% fullblod!

Har sett en helt suverän Cagancho-avkomma idag. Där kommer du åt Calido-blodet men lite annat än Camaro?

Den var stor men väldigt ädel. Väldigt vacker huvud, kanon halsansättning och hoppade mycket trevligt! Traven var också mkt bra. Galoppen för dagen väldigt spänd men vid hoppning blev den bra!

Cagancho är dessutom nästan 40% fullblod!

Känner att jag måste läsa på Cagancho,roligt att hans avkommor är fina,du är inte den enda som varit positiv.Mödernet är ju oxå mkt intressant.

/b

Ja men Cagancho är kanske inget dåligt val, hade glömt honom. Det är ju en spännande hingst!
U

Funderar på om inte den kombinationen kan resultera i en något tung avkomma -om inte turen är med oss, vill säga. Eller vad säger du Pastejja som sett foto på damen ifråga?

Annars kan man ju göra som maken tycker... Ta Irco Mena.... Den här familjen har fått en viss förkärlek till denna hingst -dock inte plånboken de närmaste månaderna...

Jag blir bara mer rådvill ju mer jag grunnar. I morgon måste jag bestämma mig, för på onsdag morgon ska hon till station.

Jag ska ärligt säga att jag inte lyckats öppna bilderna.. Skäms, ska göra ett nytt försök på mannens dator imorgon.
Men visst han är ju ingen hyperädel hingst, men jag gillar hans typ och hals. Han ser ut att vara ok i vinklar och vrår vad jag kan se.
http://www.penarpsgarden.com/hingstar_Cagancho.htm
Han har seger i 150-hoppning så det är han inte för grov för ;). Dessutom så har han ju väldigt intressant stam.. Och lite kul att Mowgli stod på Penarpsgården.. Jag tror det hade kunnat vara spännande.. Men vad vet jag..egentligen.. Behöver mer tid att analysera ;)

Men visst, Irco Mena är ju Irco Mena. De avkommor jag har sett har väl inte varit jordens vackraste, men de har ju hoppat bra, och varit väldigt trevliga i temperamentet (en av dem lite väl lugn ;)). Jag tror att Irco Mena är en hingst som kommer att kännas populär tills seminen är slut.. ;)

Cagliostro ligger ju lite högre i blod än Cagancho, iallafall om man inte räknar längre bak..Tycker inte han verkar så dum han heller.. Vill minnas att folk varit nöjda med hans avkommor.. fast det är ju sällan att folk inte är det..
U

Tymässigt sett så hade jag valt Cagancho för Irco Mena. Jag har nog inte sett en enda jag verkligen gillat typen på.

Personligen tycker jag inte heller att Cagancho är tung. Inte ens det minsta grov. Jag tycker bara han är långbent!

Den avkomman jag såg i söndags var ue Feinbrandt (Feinerstern) och den var ädel!

Men nu har ju jag blivit lite förälskad i Cagancho, så jag kanske ser allt i rött! :D

Jaguar Mail kanske?

Jag tror att jag såg henne (och dig) på seminstationen i fm (?)

Med JM blir det ju mer fullblod som lättar upp, lite storlek med och sen rör han ju sig inte helt tokigt eller hoppar särskilt dåligt :angel:

Jag har för övrigt fortfarande panik över ev. hingstbyte på min gråa märr :eek:

Haha, var det du??? Japp tro mig, jag funderar för fullt. Anki föreslog också JM.
Så nu är det fullt i huvudet. -Men då är vi ju två som grunnar!:rofl:
Småskrattade liite åt våra bekymmer då jag körde hem...

Tja du, efter koll med vet idag så har jag minst till på måndag och grunna.... Vilket ju kanske inte gör saken bättre. Hade det inte varit för att Roven är så ugglig så hade han kanske varit ett alt. då jag vill lätta upp och inte har något emot fullblodsinslag....

Vad menar du med ugglig? Att han är ful eller vad ska det betyda?
Född nyfiken!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka