lite småproblem

Chloé

Trådstartare
Har ett litet problem med min hund, jag har med henne på jobbet, och det går bara fint förutom lite småsaker.

För det första, när jag lämnar henne själv på kontoret, vilket jag måste ibland, så hoppar hon alltid upp och tar grejer från skrivbordet, hon har säkert tuggat sönder tio-femton pennor för mig, detta är inget hon gör när jag är inne på kontoret, så jag vet inte hur man ska korrigera det hela?

Sen, ibland kommer det in kollegor här utan att knacka, och när jag då inte är beredd och kanske upptagen med jobb och någon kommer in utan att förvarna, då smiter hon ut i korridoren, mot det andra kontoret där det finns en hund, hur ska jag få henne att förstå att hon inte får lämna rummet utan min tillåtelse nånsin?

Jag vet att det är lydnadssaker, därför jag ber om råd, är min första hund och man kan ju inte lyckas med allt :angel:

Och i övrigt är hon lugn på jobbet, sover, är där jag ber henne osv, hon klarar att vara själv både i bilen och hemma så det är bara på jobbet som hon ställer till med saker.

Sv: lite småproblem

Sätt upp en kompostgrind för dörren, det har alla som har hund på mitt jobb. Ha med tuggben/leksaker som hon kan tugga på istället? Fast hon kanske ändå föredrar sånt hon inte får ha;)? På några av kontoren i min korridor står öppna burar med fällar i, kanske kan ha en sån som du stänger de korta stunder du är borta?

tuggben och sånt är jättebra, och det har hon i mängder, men när jag går är pennorna och annat på skrivbordet mer intressant :D
det där med bur eller kompostgrind tål att tänkas på faktiskt, kan vara min lösning :)

Även jag har min hund med på jobbe, och ibland när jag ska städa på vissa ställen så måste han ligga kvar på kontoret.

Nu gör han ingenting, men i början så kunde han rensa papperskorgen:D, inte hela världen, men en ful ovana.

Jag gjorde som så att jag fyllde två st 0,5 l dricka flaskor med lite hundmat(inte fulla), som han kunde pilla med, och han la av med papperskorgsmassakern...

Nu får han vara både på kontoret och städcentralen, och det enda han kan göra, det är att ta en minimopp och leka med...för övrigt har han sina leksaker och ben och sköter sig.

Minimoppen tar han nog för sånt brukar vi leka med:p

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 904
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 625
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka