lite råd hur jag ska göra...

lovehorses

Trådstartare
Jag får snart hem min gamla arab på 19 år. Varit hos min kompis som hästkompis till hennes häst
Ha hade här för inte så länge sen slem i halsen, fick pensilin kur på det å det hjälpte. Han fick inte någon diagnos om vad det var.
Hon har nu gjort så att hon bötlagt höet, inte mockat direkt när de ska in.
Jag tänke försöka ha samma regler i det stallet som han kommer till nu, eftersom han verkar må bättre av det.

Nu till frågan, är det något mer jag ska tänka på när det gäller damm å att han inte får tillbaka det?

Sv: lite råd hur jag ska göra...

Jag har haft hosthäst i många år... som för ett antal vintrar sedan höll på att dö av det. Detta var när man va installad hos andra och alla inte följde samma rutiner.

När vi fick hem hästarna på gården va allt mycke lättare.
Dom gick ute dygnet runt så länge vädret tillät det och efter det så va dom ute från 7 till 22.

Strödde med spån, mockade så fort man kom hem så dammet lagt sig ordentligt tills dom skulle in.Torv är ännu bättre igentligen, det har vi nu och det mrks skillnad.

Borsta och rykta alltid ute eller med dörrarna öppna så dammet "blåster" bort från ansiktet på hästen.

Fodra med ensilage och uppblötat kraftfoder.

Rid inte på underlag som dammar för mycket. Tex en torr paddock med gummiflis i är rena döden!!

Detta är de åtgärde som har gjort min ponny helt symptomfri under de senaste 4 åren:banana: :bump:

Lycka till!

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 894
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 310
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar